Bezoek onze sponsor Buggy-huren.nl Voorthuizen Nederland

Uw banner ook op deze plaats? Klik hier

Levering van de nieuwe pgo BR 500i [Archief] - Bugriders Forum BRC

PDA

View Full Version : Levering van de nieuwe pgo BR 500i

bugxter
2 June 2007, 17:41
Na een telefonisch onderhoud van 45 minuten met de zaakvoerder van Philco kan ik het volgende vertellen:

Het klopt dat de levering is uitgesteld. Even een verduidelijking.

Op 22 juni 2007 zal er één container met 8 buggy's PGO Bug Racer 500i toekomen. Deze worden verdeeld onder 8 verschillende dealers.

75% van de productie is voorzien voor Philco. De reden waarom de 500 zolang op zich laat wachten is de hoge eisen die Philco stelt aan PGO Taiwan. Door de grote afname hebben zij veel inspraak in de verbetering van het product. Dit zorgt voor vertragingen in de productie. Philco zorgt niet alleen voor de hoofdverdeling binnen België maar ook voor andere Europese landen. Bij de laatste testen (waar ook enkele dealers aanwezig waren) zijn nog een paar gebreken opgemerkt. Philco wil absoluut een product leveren dat aan hun eisen voldoet. Dat is de reden van de vertraging in Taiwan. Nadat het product aan de eisen van Philco (lees Europese markt en goedkeuring) voldoet zal de productielijn in een stroomversnelling komen. D.w.z. dat alle backorders (+/- 150 stuks voor België) moeten geleverd zijn tegen eind augustus 2007. (+/- 200 stuks totaal voor Philco: Belgie, Nederland, Duitsland, Spanje, Luxemburg, ...).

Uiteraard kan ieder lid zijn mening hierop geven.
Ik ben van mening dat het geen uitstel van excecutie is maar het product alleen maar ten goede zal komen. Ik heb ook gevraagd aan de zaakvoerder om eens duidelijkheid te scheppen op het forum.

Patje Bug
2 June 2007, 23:04
Oké kwaliteit boven aan maar tegen over de klanten die in begin van het jaar een BR500i besteld hebben zouden ze toch een suggestie in de plaats moeten geven :confused:

Gr Patje

Daniél
3 June 2007, 04:16
zoals ik al aangaf is het beter wat langer te wachten op een degelijk toestel en zal later blijken dat de prijs verantwoord wasKweet ni maar of dit voldoende is om de wachtende te sussen, tja niet aan te doen héheadb

Patje Bug
3 June 2007, 06:27
zoals ik al aangaf is het beter wat langer te wachten op een degelijk toestel en zal later blijken dat de prijs verantwoord wasKweet ni maar of dit voldoende is om de wachtende te sussen, tja niet aan te doen héheadb

Ik zou daar in ieder geval niet mee gediend zijn booskwaad
Ge zou er nog tegen goesting van krijgen, als het nu gans de tijd had geregend dan zou ik zeggen ja, maar met de schone dagen die we al gekregen hebben nee headb
Maar helaas niets aan te doen, hopelijk heeft Philco nog iets achter de hand voor deze mensen :rolleyes:

Gr Patje

Speedy
3 June 2007, 07:40
Dat is voor mij ook het grootste probleem al geweest, weken aan één stuk geweldig weer en dan wordt diene bak altijd maar van leveringsdatum verschovenbooskwaad !!! En als hij zal worden geleverd dan zal het slecht weer zijn hè zoals vorig jaar de maand augustus regen en nog eens regenkopkrabben !!!

stevie moon
3 June 2007, 07:45
ik wil geen onrust stoken maar ik weet uit vertrouwde bron dat er geen buggys zullen zijn voor half augustus dit geld echter voor de br 500 i
voor de rovach 650 komt de eerste container volgende week binnen met 1 bug per dealer en deze zijn dan ook allemaal al op bestelling verkocht
de 2 de levering van de rovach zal ook pas verwacht worden in juli

ik weet dat er veel zijn die op hun puntjes van de zetel zitten maar ik denk dat je bete erug achteruit schuifelt

voor de rest van de merken zoals oxobike zou ik het niet weten door dat dit een andere invoerder is

de rovach 250 new generation daarintegen is wel echter een degelijk machientje heb hem gezien en is voor mij goedgekeurd echter is deze ook niet voor grote mensen zoals ik gemaakt

vele grtjs steve

jules
3 June 2007, 08:21
15/12/06 heb ik een voorschot van 1000€ gegeven Papers voor deze bewuste 500I had ik die dan beter niet op mijn rekening laten staan toen was het max.3maanden wachten ik vind toch ook dat daar iets tegenover kan staan :confused:

bugxter
3 June 2007, 08:52
ik wil geen onrust stoken maar ik weet uit vertrouwde bron dat er geen buggys zullen zijn voor half augustus dit geld echter voor de br 500 i ...

Stevie, ik heb gesproken met de zaakvoerder van Philco dus ik zie niet in welke nog een meer vertrouwdere bron kan zijn. Tenzij deze mij onzin heeft verteld.

MUDHUNTER
3 June 2007, 09:34
Sorry,maar ik geloof niemand meer todat ik hem voor men neus zie staan,de invoerders worden waarschijnlijk door de fabrikant of de hoofdverdeler ginder achter ook maar wat blaaskens wijsgemaakt

stevie moon
3 June 2007, 10:24
Stevie, ik heb gesproken met de zaakvoerder van Philco dus ik zie niet in welke nog een meer vertrouwdere bron kan zijn. Tenzij deze mij onzin heeft verteld.

we zullen zien he maar ik ga gelijk hebben denk ik anders voor straf ban je me maar 7 dagen als tegenprestatie

allemaal onzin wat ze je vertellen bugxter

Patje Bug
3 June 2007, 16:46

Bugxter
Durf jij dit op papier zetten en aan de mensen geven die een Bug besteld hebben Kweet ni

Gr Patje

dix
3 June 2007, 17:50
ik geloof stevie moon. Het zijn allemaal uitvluchten...........
De rovach 650 was ook zo en verhaaltje, de container staaat in de haven maar we hebben de papieren niet. Bleeek achteraf allemaal gelogen. Ik geloof die verhaaltjes niet meer.
Gewoon wachten tot ze er zijn en dat kan nog lang duren vrees ik.wenen

racer500
3 June 2007, 20:03
Allé hoop doet levenscontent scontent scontent duimup

Patje Bug
3 June 2007, 20:51
Allé hoop doet levenscontent scontent scontent duimup

Misschien hier of daar een occazieke op de kop tikken dan kunde al rijden :confused:
Of anders wachten tot dat het nieuw model uitkomt lol
Nee racer ik vind dit heel triestig voor u, maar zoals je zegt hoop doet leven Respect

Gr Patje

Zandfreterke
3 June 2007, 22:07
Hoi iedereen

Ik volg nu al een tijdje dit stukje forum ,en ondervindt ervan dat ze degelijk met de mensen hun voeten en geld aan het spelen zijn ,als je dat als groot merk kan veroorloven ,weet ik niet waar het gaat eindingen met hun verhaaltjes .

Ik zou al lang mijn voorschot terug gevraagd hebben ,en een bug gekocht hebben die in de schowroom stond ,afgezien van het merk dan .

Nu mogen de dealers en fabrikanten toch wel een schoon jeste terug doen ,want tenslotte hangt alles van hun af ,en of er één dealer maar hier in belgié met taiwan kan en zou onderhandelen ,ik weet niet hoor ,dan zal deze alleen heerser een stukje moeten bijdragen van de leed van de mensen .

Grtz

Zandfreterke Funny2

Angelino
3 June 2007, 22:50
sorry, maar dit begint toch deftig uit de hand te lopen hé.booskwaad
ik hoop echt dat jullie het toestel voor nieuwjaar hebben, want zoals het nu gaat...blaaaaaaaaaaah
en het ergste is idd voor de mensen die al een serieus bedrag voorschot hebben betaald , de rente op hun centen die zijn ze ook kwijt hé, en aan wat??? iets wat nog in Taiwan moet in elkaar worden gezet...:confused:
geef gewoon iedereen hun voorschot terug dan hebben die mensen er nog iets aan.
en voor de mensen die hun Buggy hebben verkocht voor die 500i, geef ze gratis een andere in gebruik zodat ze ook kunnen genieten van de mooie dagen en dat ze toch nog eens kunnen deelnemen aan een meetingrit.
drinking
is een mooie les naar de toekomst toe, als ze ooit nog eens een nieuw model op de markt brengen hou de centjes mooi in jullie zakken en bestel vooral geen totdat hij efectief in grote getale bij de invoerder of dealer staan.
met alle Respect voor de dealers, maar ik vind dit toch ook heel moeilijk voor die mensen om hun klanten toch maar iedere keer minder goed nieuws te bezorgen...
Hopelijk kunnen jullie tijdens het verlof met jullie nieuwe buggy rondrijden!
ik blijf duimup

groetjes,
Angelino

gjkatsman
4 June 2007, 06:49
Voor alle leden die een 5001 hebben gekocht/besteld. Kijk maar eens naar het filmpje wat Batsman gisteren in de topic niet leden heeft geplaatst.

Respect kun je toch zien dat PGO er alles aan gelegen is om als hij er dan eindelijk komt, dan ook direct een goed produkt neer te zetten.

Houd vol, volgens mijn mening is het niet voor niets dat er even gewacht moet worden.

bugxter
4 June 2007, 08:15
we zullen zien he maar ik ga gelijk hebben denk ik anders voor straf ban je me maar 7 dagen als tegenprestatie

allemaal onzin wat ze je vertellen bugxter

lol Ik hoop voor de mensen die besteld hebben dat het waar is maar ... mss denken ze idd wel dat ik nog in sinterklaas geloof. Ik zeg maar gewoon wat ze mij verteld hebben. Mss weer een cowboyverhaal om iedereen te sussen. Ik weet wel dat er vele kandidaat kopers en dealers gaan afhaken maar dat is ingecalculleerd.

Bugxter
Durf jij dit op papier zetten en aan de mensen geven die een Bug besteld hebben Kweet ni

Gr Patje

Ik werk niet voor Philco hoor Patje. Nogmaals ik zeg gewoon wat ze mij verteld hebben en omdat de info van de bron kwam heb ik een nieuwe topic geopend.

Ze lezen hier wel al eens mee hoor maar misschien zouden ze beter eens de mensen iets laten weten. Anders moeten we zelf eens naar Taiwan skypen. Mss een ideediskus

Ik stuur vandaag nog een mail naar Taiwan en vraag hoe het zit. Of ze gaan antwoorden is een andere zaak maar ik kan maar proberen he.

edit: mail is verzonden naar No. 66 SHAN-JEAU RD., DA-TSUN HSIANG, CHANG-HWA HSIEN, TAIWAN, ROC.

PGO wordt verdeeld in volgende landen:

AUSTRIA BELGIUM CROATIA DENMARK ESTONIA FRANCE GREECE GERMANY HOLLAND IRELAND ITALY LATVIA Lithuania NORWAY PORTUGAL SPAIN SWEDEN SWITZERLAND UK AUSTRALIA BERMUDA CANADA CYPRUS DOMINICANA GUADELOUPE HONG KONG MACAU MARTINIQUE MAURITIUS NEW ZEALAND PHILIPPINES PUERTO RICO RUSSIA REUNION SOUTH AFRICA SURINAM TAHITI

Hoe gaan ze dat bolwerken?!!
K' weet niet of er in al die landen buggy's worden verkocht hoor. PGO maakt ook 'sportauto's', quads, scooters, enz.

Ik ben benieuwd naar hun antwoord!

duckie
4 June 2007, 08:52
knap werk buxter Respect nu maar hopen dat u werk loont funny3 funny3 funny3

gjkatsman
4 June 2007, 09:08
he bugxter ik heb dit (een mail verzonden) eens een keer naar kinroad gedaan,
en je wilt het geloven of niet maar binnen 2 dagen reply van de fabriek. Echter wel in chinees scontent en zelfs daar hadden ze rekening mee gehouden door een programma mee te zenden om de tekst over te zetten in voor ons leesbare tekens. Respect

martijn
4 June 2007, 22:22
volgens mij houden ze gewoon de mensen warm,
hij komt gerust wel maar wanneer.......
riding

batsam
5 June 2007, 16:09
de eerste br500i's zouden onderweg zijn naar frankrijk. volgens de invoerder zullen de eerste br500 kopers er tegen het einde van de maand ermee kunnen rijdenfunny3
Een handvol br500i's zullen de belgische grens oversteken ! Nu is maar de vraag wie van de kopers eerst gaat bediend worden ? En ook de vraag wanneer de laatste zal bediend worden ?
De rest van de leveringen zullen voorlopig met mondjes-maat gebeuren. De europese invoerder van pgo zetten kwaliteit op een zeer hoog niveau. eigenlijk ongekend in buggy-land ! het is duidelijk dat men bij pgo geen tweede pgo250 story wil, waardoor hun verkoop daalde. met de nieuwe versie van de 250 is er terug orde op zaken, maar wat gebeurd is is gebeurd !
nu maar hopen dat de beloofde kwaliteit er ook echt is zodat de lange wachters hun schade kunnen inhalenriding

jules
5 June 2007, 19:14
Maar nu weten we nog altijd niet waneer we er een zouden hebben Kweet ni

gnoef
5 June 2007, 19:26
Het is misschien wel lullig dat lange wachten.
Maar daar staat tegen over dat er zeer veel aandacht
aan de br500i is besteed.
Door de eisen hoog te leggen heeft Philco zelf
de leverancie's verlaat.
Dus neem het de dealer niet kwalijk,
maar Philco die veel te vroeg de verkoop heeft vrij gegeven.
Maar daar tegen over met mankementen aan de buggy van
die prijs klasse is onaceptabel.
Ze hebben dus wel wat geleerd.
Dus aankomend eigenaren kop op
alles in gedaan in naam van kwalitijd
en niet in kwantiteit
Ik hoop voor jully allen zeer veelriding riding plezier
gr gnoefsleutel10

bugxter
8 June 2007, 16:46
Gisteren heb ik een telefoontje ontvangen van Philco. Ik werd beschimd als onderkruiper. Er was geen sprake meer van praten maar roepen. Omdat ik hen zogezegd niet geloofde door het feit dat ik een mail had verzonden naar PGO Taiwain. Deze mail is ook door heb doorverzonden aan Philco. Ik ben van mening dat ik niets verkeerd heb geschreven in deze email. Ik sta 100% achter het product PGO maar ik heb het recht om mijn mening uit te drukken, ik heb het recht om Taiwan te contacteren als zijn op hun website openbaar een contactformulier plaatsen en ik heb zelfd het recht om hetgene wat iemand me verteld niet te geloven! Het is niet dat ik de info van Philco niet geloofde. Ik heb deze mail verzonden omdat iedereen andere verhalen heeft. Ik snap niet goed waarom zo zo 'razend' waren op mij. Ik heb hen gezegd dat ik mijn excuses aanbood. Ik wil geen miserie. BRC kan zich geen rechtzaak permitteren. Bij deze sluit ik deze topic en zal me niet meer mengen in de leveringen van de PGO500i. Ik heb mijn les hieruit geleerd en het enige wat ik nog doe is berichten en topics aanpassen, toezien op de regels van het forum en af en toe eens een off-topic berichtje plaatsen. Spijtig dat het zo moest aflopen. Ik laat jullie ook eens de mail zien die ik verzonden heb:

Madam, Sir,

As administrator of The Belgium / Holland Bugriders Community, I would
like to have an answer on the following question please:

1) What date will the PGO 500i arrive in Belgium (Philco NV)? We are told
22 june 2007 will the first container arrive for Philco NV (1 container
with 8 buggy's 500i). Is that information correct?

2) When will the next containers arrive in Belgium? How many containers?

3) How many 500i buggy's are produced a day.

Many members from Holland & Belgium have already ordered a lot of 500i
buggy's. There are about 150 backorders only for Belgium! We are told the
500i would arrive the first week from june 2007. Now it will be 22 jun
(only 8 bugs), if this information is correct?!

Already a lot of members who have ordered a 500i asked their money back
from the dealers. Probably to order or buy the Oxobike 500, Rovach 500 4x4
or 650 (China).

Please I ask you to give us the correct information about the 500i because
everyone has it's own story.

Regards,

Administrator BRC
http://www.bugriders.be (http://www.bugriders.be/)
http://www.bugriders.eu (http://www.bugriders.eu/)
http://www.bugriders.nl (http://www.bugriders.nl/)
Belgium / Holland

Ze hebben me gezegd dat ik NOOIT een antwoord zal ontvangen op deze email, of dacht ik anders!!!

Ik heb mijn verontschuldigingen aangeboden en zal in het vervolg maar beter mijn bek houden.