View Full Version : Autosnelweg met Rovach 650cc?
HyperG
16 July 2007, 01:04
Ik ben hier nieuw en had een vraagje . Ik ga me zo een Rovach 650cc kopen, maar mag je ermee op de autostrade?
Thx ;-)
gjkatsman
16 July 2007, 09:18
In Nederland wordt deze geleverd met een autoplaat/kenteken dus gewoon de autostrada op.
Is overigens geen aanrader hoor, want dat ding ziet eruit als een auto maar rijdt maar max 90 km/h. Kun je je voorstellen wat er gaat gebeuren als de andere weggebruikers u met 120 km/h achterop komen.
Tenzij je levensmoe bent..........kopkrabben
funbuggy
16 July 2007, 09:33
hallo
wij zijn bezig om de 650 rond de 110 km per uur te laten rijden
en hij det het zo ook goed hoor op de snel weg
gr dennis
funbuggy
Ik kom geregeld op de snelweg
en als je normaal doe kan alles
blijf in de buurt van een auto met aanhanger(80km p/u)
of blijf achter een vrachtwagen hangen ook 80 km
Mijn buggy rijd wel wat sneller zo dat ik daar ook kan
blijven (90++++)
gr gnoef
robair
16 July 2007, 15:49
Wat weegt een 650?
Uit een 650 proberen 110 te halen klinkt
bij mij raar in de oren.Daar moet toch wel meet uit te halen zijn
mijn 250cc loopt het bijna.
P.s (ben bij funbuggy geweest)dennis mooie zaak
HyperG
16 July 2007, 19:47
heb gebeld en besteld (wiii volgende week heb ik hem riding ).
En hij zei dat je er niet mee op de autostrade mag.
Maar ik rij al een jaar 180 op de autostrade en ben ook nooit gepakt geweest. van één afrit naar de andere zal toch geen kwaad kunnen :D
Als ik hem heb. Zal ik massa's foto's maken est goed? foto
In nederland moet je minimaal 60 kunnen rijden op de snelweg. Wel niet aan te raden maar het mag. En ik zelf, ik vlieg soms met een salto alleen niet op de snelweg.
Patje Bug
16 July 2007, 22:22
Laat ons een realistisch zijn ne'n Bug dient niet voor autosnelwegen mee afteleggen het is niet aangenaam en veel te gevaarlijk een Bug dient om je te ammuseren en te genieten van landwegen, bospaden, af en toe een beetje sportief off-road te gaan.scontent
Maarja ieder heeft natuurlijk zijn interessen :rolleyes: Respect
Gr Patje
Daniél
17 July 2007, 06:12
als Belg durf ik wel eens de snelwag op te gaan, maar niet om dat ik daar dan graag rij?? enkel om even sneller op een andere locatie te zijn, zoals laatst was Grace met de kids naar een speeltuin in Grobbendonk en zei me om daar langs te komen om de kinderen met de bug te komen ophalen, dus ik hier weer over tijd vertrokken thuis en dan maar even snel de autostrade op riding om er 2 afritten verder weer af te gaanduimup
van afrit tot afrit ok maar om nu is een dagje naar de zee te rijden, nee dank u !
je bug zou al 130 moeten halen om "gemakkelijk" te bollen rekening houdend met bergop !
de mijne haald zelf 82 km/u met 2 pers en daarom ga ik een vario aanpassing doen binnenkort gewoon om "rezerve" te hebben ! niet voor de snelheid Respect
kan wel begrijpen dat Daniël zijn powerbug niet afziet op de snelweg en goed kan volgen ! als je dat kan ben je in mijn ogen niet gevaarlijk tegen dat je tegen 60km/u of zelfs 80 op de 1ste rijstrook een vrachtwagen ziet op je afkomen ...... de rest vul je zelf maar aan .
fpbikes
28 July 2007, 19:10
Als de politie een quad of buggy op de autostade ziet rijden mogen ze die onmiddelijk in beslag nemen.... . Daarom rijd ik er niet op .
martijn
28 July 2007, 21:51
als dit klopt tenminste hè Papers
http://www.bugriders.be/forum/showthread.php?p=23086#post23086
fpbikes
29 July 2007, 01:19
Dat is wel voor Nederland, in Belgie kan het zo niet(meer). Vroeger werden er quads ingeschreven met een auto plaat als bedrijfsmateriaal of als landbouwvoertuig. Dan heb je wel een snelheidsbeperking van 40 km/u en moet er een mist- en een zwaailicht op staan.
martijn
29 July 2007, 10:49
Een Quad, en een Trike < 400 kg zijn veboden op de autosnelweg
een buggy valt onder de trike/quadwet
en aangezien de rovach 398 kg weegt;)
mag ie officieel niet op de snelweg.
Ludoke
27 December 2007, 23:13
Buggy's en quads worden in het verkeersreglement (KB 01.12.1975) gedefinieerd als "vierwieler met motor".
Het verschil tussen beide is dat buggy's een rolkooi (veiligheidskooi) hebben die beschouwd wordt als "passagiersruimte", waardoor ze zonder meer toegelaten zijn op autowegen. Ze mogen enkel op autosnelwegen als ze de wettelijk voorziene minimumsnelheid van 70 km/u kunnen halen.
Quads zijn verboden op autowegen en autosnelwegen omdat ze geen passagiersruimte hebben.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd. - 2007 BRC www.bugriders.be .nl .be