Bezoek onze sponsor Autoafbraak Walter Dilissen - België Overpelt - België

Uw banner ook op deze plaats? Klik hier

GPS beveiliging in je Bug ! [Archief] - Bugriders Forum BRC

PDA

View Full Version : GPS beveiliging in je Bug !

kiebro
4 November 2007, 12:56
Wij hebben een GPS track & trace systeem ingebouwd in de Carter !
Dit systeem werkt PERFECT !
Indien de Bug 50 meter wordt verplaatst zal ik een melding krijgen per GSM dat er iets aan de hand is en waar de Bug zich bevind.

Ook kun je er meerdere dingen mee afstellen e.d.

Zijn er meerdere die zo'n systeem hebben ingebouwd ?

En bevalt dit ook ?

Groetjes;

Erik & Herwin

stephane
4 November 2007, 14:06
Heb je toevallig meer info kwa prijs en mogelijkheden van deze systeem, lijkt wel veel efficienter dan een gewoon alarm.

witte
4 November 2007, 14:46
dit lijkt mij ook wel een interessant systeem.
ken het niet,dus voor mij ook wat meer informatie aubduimup

Mark Laan
4 November 2007, 17:46
Ja, ik ken het en ik weet hoe het werkt.

Ik heb het ook in campers gebouwd, en dan nog uitgebreider met telefoonfunctie...dus dat je kan praten met een microfoon...

ja, ik ken het.
nee, ben er niet tevreden over

Nijntje
4 November 2007, 17:47
Zijn inderdaad vele alternatieve voor.
En ook superkleine en spatwaterdichte etc. die met of zonder accu(van het voertuig) werken Prijzen +/- 400 euro voor een degelijk apparaat.

kiebro
5 November 2007, 08:20
Heyy mark,

Heb het systeem nu een week getest ! Ik ben er zeer tevreden over !

Hier wat txt van het systeem :

Global Position System (GPS).

GPS is een positiebepalingssysteem van de amerikaanse strijdkrachten. Het systeem bestaat uit een 24-tal satellieten die elk in een vaste baan om de aarde draaien. Elk van deze satellieten heeft een eigen signaal,dat wordt opgevangen door de GPS track&trace unit, de track&trace unit die varieert in grootte, heeft een soort logboek van de banen die elk van de 24 satellieten beschrijft. Door op een bepaald moment de positie van de satellieten(die zij door de ruimte zenden) te vergelijken met de tijd op het moment van opvragen (met behulp van SMS), kan de track&trace unit exact bepalen waar deze zich bevindt. Door immers een snijpunt te nemen van minimaal drie satellieten krijg u een bepaald punt op de aardbol: u positie. Een vierde satelliet is nodig om de positie nog nauwkeuriger te berekenen, maar hoe meer satellieten hoe beter. Het is dan ook aan te raden als de module een externe gps antenne heeft deze op een metalen plateau te bevestigen.

Wellicht is het bovenstaande een beetje te technisch voor u, maar het enige dat u dan ook moet onthouden is dat GPS u kan helpen bij het vinden van u beveiligde Buggy !

GPS is puur een elektronisch hulpmiddel dat door zijn rekencapaciteit ook extra informatie kan geven, zoals snelheid en koers.

Met de modules bent u in de mogelijkheid steeds uw Buggy te lokaliseren wanneer u dat wenst. Indien er zich een alarmsituatie voordoet, krijgt u via uw mobiele telefoon onmiddelijk een melding van wat er aan de hand is met uw beveiligde Buggy. En op deze manier ingrijpen om verdere schade te voorkomen.

Met uw eigen GSM via SMS ontvangen:

- Indien iemand uw voertuig betreedt.
- De locatie, koers en snelheid in geografische coördinaten opvragen.
- Bij stroomonderbreking en verplaatsen Buggy.
- Mogelijkheid tot instellen van persoonlijke wensen.

Met uw eigen GSM via SMS aansturen:

- Opvragen van locatie module.
- Aanschakelen van een relais voor sirene en startonderbreker.

Algemene kenmerken:

- Zeer compact.
- Externe GSM/ GPS antenne.
- Geen contact met alarmcentrale nodig.
- Werkt op alle bestaande wereldwijde GSM-frequenties.
- Werkt met alle GSM- netwerkproviders.
- Ook geschikt voor pre-pay telefoonkaarten.
- Zeer laag stroomverbruik.

Aanschafprijs:

De verkoopprijs is 399 euro incl BTW.

Indien je de bug een ? toestuurt per sms zul je een sms terug ontvangen.
Hierin staat dan :

Huidige positie
Huidige tijd
Lat = 52.801280 N
Long = 6.887766
Snelheid : in Km
Contactslot : Aan of uit.
Alarm : aan of uit.
Batt : huidige spanning van accu van de bug.
Temp : temperatuur van de GPS.

Als je de gegevens invoert op de website kun je exact zien waar de bug op dit moment is.

http://www.mapquest.com/maps/map.adp?searchtype=address&formtype=latlong&latlongtype=decimal&latitude=&longitude=

Ik ben tot op dit moment erg tevreden over het systeem scontent !
Heb er een Prepaidkaartje ingezet van Vodafone.
Je kunt tot maximaal 4 telefoonnummers inprogrameren die bericht krijgen of gebeld gaan worden wanneer er iets aan de hand is met de bug.
Het nadeel daarvan is als je gaat testen met het systeem wordt ook iedereen gebeld en krijgen ze ook sms van de bug headb . Als alles werkt en getest is kun je dit beter instellen. hihi.

gnoef
5 November 2007, 08:42
Zijn ze er niet met eigen voeding
Want je haal een accu kabel los(vrije toegang) en
weg is de bug met alarm,op sleep
Of zie ik dit verkeerd
gr gnoef

kiebro
5 November 2007, 09:28
Ja, klopt ! ze zijn er ook met eigen accu die opgeladen wordt !

Heb het zo weggewerkt dat je bijna niets kunt zien.
Een leek ziet niets aan de bug, voor iemand die er wel het een en ander van af weet zal uiteraard iets kunnen doorknippen o.i.d. Voor de zekerheid kun je dan nog een Lockalarm(120db) monteren op de bug ( heb ik ook gedaan) die valt wel op en men kan dan zien dat er in ieder geval iets opzit qua alarm. Voordat ze die los hebben gemaakt en het stuurslot hebben gesloopt duurt het volgens mij nog wel ff. ( hoop ik )

Ben wel van mening dat het wel prettig is dat er in ieder geval een systeem opzit die voor mijn gevoel prima werkt !

Ook is het uiteraard mogelijk dat iemand met een gesloten aanhanger of vrachtwagen die bekleed is met lood je bug inlaad en meeneemt. Je zult dan wanneer de bug uitgelaad wordt een sms krijgen van de lokatie waar die is.

Helaas is dit reeds gebeurd met een BMW X5. Signaal kwam uit Roemenie en de verzekering heeft hem niet terug gehaald. Beetje link daar !

De leverancier heeft mij verteld dat er reeds boten en agregaten terug gehaald zijn met dit systeem. 100% zekerheid heb je helaas nooit maar hopen dat als het gejat wordt dat het snel te vinden is :D .