View Full Version : Nieuwe Secma
nestofdragons
1 February 2008, 11:55
Op basis van de Extr'm 500 hebben ze bij Secma nu een model gemaakt met een veel krachtigere motor. Het betreft een Renault motor. Dus ... echte automotor.
Het resultaat is veeeeeel belovend. Topsnelheid ongeveer 200 km/h. :D Optrekken naar 100 km/h in 5 seconden. En ... nog steeds ultralklein.
De importeur omschrijft hem als: snelheid en baanligging van een Porche. riding
Kostprijs zijn liggen rond de 15-16 duizend euro.
Meer weet ik helaas niet. Een foto stond in het automagazine "Exclusief" of "Exclusive".
Wout
1 February 2008, 12:03
Op basis van de Extr'm 500 hebben ze bij Secma nu een model gemaakt met een veel krachtigere motor. Het betreft een Renault motor. Dus ... echte automotor.
Het resultaat is veeeeeel belovend. Topsnelheid ongeveer 200 km/h. :D Optrekken naar 100 km/h in 5 seconden. En ... nog steeds ultralklein.
De importeur omschrijft hem als: snelheid en baanligging van een Porche. riding
Kostprijs zijn liggen rond de 15-16 duizend euro.
Meer weet ik helaas niet. Een foto stond in het automagazine "Exclusief" of "Exclusive".
Jah, tis dezelfde motor van mijn peug 206 sw quicksilver. Die trekt lekker door tot de 200... zelfs op mijn 1100kg zware auto. Dus als je dat in een secma steekt... OMG zwaar leuke acceleratie. Zéér goeie & betrouwbare motor btw ;)
Prijs voor die secma is wel wat aan de steile kant :)
nestofdragons
1 February 2008, 15:02
Wout, als je weet dat Secma 12000 euro vroeg voor een model dat slechts 110-120 km/h haalt, dan is 15 000 niet echt mis voor iets dat Porshes het leven zuur kan maken. gafas1
Wout
1 February 2008, 15:09
Dat klopt, maar voor datzelfde geld heb ik mijn confortabele wagen gekocht :D
De vraag is natuurlijk, wat wil je? Comfort of prestaties?
Het is bijvoorbeeld een prima alternatief voor een Lotus Elise misschien?
puk
1 February 2008, 18:46
idd , heb ook reeds vernomen dat het nieuwe fun racertje op de markt komt.
Het zou het zelfde model zijn als onze, met een iets langere achterpartij ( voor de motor)
Patje Bug
1 February 2008, 20:43
Dat beloofd schevebek
En de prijs valt ook mee als je hem kan vergelijken met de prestaties van een Porche
Gr Patje
philippe951
2 February 2008, 18:40
Hallo Jongens
Het is waar het is bangelijk het word de mijne zeker , van de Extr'm 500
heb ik geen klagen na 21,000Km , maar te traag ik heb een Porsche Turbo 951 .
En de Extr'm rijd leuker en zuiniger en het is FUN , MAAR nu is mijn wens uitgekomen , een snelle Extr'm hoe dat hij gaat noemen weet ik niet maar als hij uit komt is hij de mijne .
Hij ziet er HOT uitriding lol en ik ben er zeker van dat ik er veel mijn asshole zal laten zien maar pakken NEE .
2703 Tot volgende keer gasten !
En dit ZUL je zien als ik voorbij kom . grapje
Ik ben nu al in de wolken ! ! ! ! !
Philippe951
nestofdragons
2 February 2008, 19:35
Ik heb ergens vernomen dat er al 50 verkocht zijn en ... ze zijn maar pas in de zomer te ... euh ... koop. Hmmm, klinkt raar.
philippe951
3 February 2008, 13:10
Hallo Gasten
Het word mischien geen quad meer maar een auto dus keuring en verzekering en nummerbord als een auto .
Maar das niet erg verbouwen is niet meer nodig hij is snel genoeg , en verbruik zal heel goed meevallen hij weegt bijna niets invergelijk met een auto dus heeft de motor geen moeite om te rijden Funny15 .
Ik verwacht dat hij zeer zuinig zal zijn duimup .
Het zal wel een blikvanger worden phosoy .
En FUN daar twijfel ik niet aan , de Extr'm is zo handig je vind altijd parkeerplaats en voor ritjes naar eenderwaar hij voelt zich overal thuis alleen op de autobaan was hij wat te traag en kwam hij wat te kort aan snelheid .
Ik hoop dat de fabriek iets doet aan de deuren dat ze op slot kunnen en een betere verwarming ook een sterkere fan op de vooruit .
dat is een min punt op de Extr'm nu .
Maar proficiat aan SECMA er komt een nieuwe rage en daar hebben ze goed op geantwoord .gafas1
Als de benzine vloeibaar bidden goud word en je wilt het plezier niet verlieren van het rijden , dan is dit het antwoord .
Dat is wel mijn mening , zet er maar een auto naast met het zelfde FUNvolume .riding
Dan spreken we al snel over min. 50,000 euro als je daar mee toe komt he schevebek !
veel rij plezier
Philippe951
Wout
3 February 2008, 16:37
Hallo Gasten
Het word mischien geen quad meer maar een auto dus keuring en verzekering en nummerbord als een auto .
Maar das niet erg verbouwen is niet meer nodig hij is snel genoeg , en verbruik zal heel goed meevallen hij weegt bijna niets invergelijk met een auto dus heeft de motor geen moeite om te rijden Funny15 .
Ik verwacht dat hij zeer zuinig zal zijn duimup .
Zeker weten, mijn peugeot 206 sw heeft die motor en bij intensief woon- werkverkeer kom ik bijna nooit boven een gemiddeld verbruik van 7.4 liter. Meestal hangt het tussen 6.8 en 7.4 (winter). En dat voor een auto van 1150kg. Een waarlijk fantastisch veelzijdige motor voor mij. Laat staan dat ze dit in een buggy steken die nog niet te helft weegt. Dat wordt een monster!
Patje Bug
3 February 2008, 16:56
Zeker weten, mijn peugeot 206 sw heeft die motor en bij intensief woon- werkverkeer kom ik bijna nooit boven een gemiddeld verbruik van 7.4 liter. Meestal hangt het tussen 6.8 en 7.4 (winter). En dat voor een auto van 1150kg. Een waarlijk fantastisch veelzijdige motor voor mij. Laat staan dat ze dit in een buggy steken die nog niet te helft weegt. Dat wordt een monster!
Dat beloofd schevebek
Gr Patje
puk
3 February 2008, 20:31
op het ogenblik heb ik een verbruik van 4,1l met de secma extr'm 500.
En ben zinnens om in het warme seizoen een endurance( lange afstands rit) te houden om een ( zo laag mogelijk verbruik te verkrijgen)
Het moet mogelijk zijn , zonder andere afstellingen, maar optimaal onderhouden met de goede bandendruk en voorzichtige trappen op het gaspedaal te geraken onder de 4 L .
Ik merk stillaan dat als de secma goed op temperatuur is, hij veel soepeler draait en schakeld als boter, en zeker niet zoals beschreven staat in menig testverslag.
Ook ga ik niet akkoord dat de secma niet geschikt zou zijn voor lange afstands ritten, omdat het pas echt lekker soepel gaat als je al een end op weg bent.
Ik zal er later nog wel eens op terug komen als de endurance rit vaste vorm krijgt en of er meerdere mensen mee wilen, 100% onroad.
mvg puk
Daniél
3 February 2008, 20:42
op het ogenblik heb ik een verbruik van 4,1l met de secma extr'm 500.
En ben zinnens om in het warme seizoen een endurance( lange afstands rit) te houden om een ( zo laag mogelijk verbruik te verkrijgen)
Het moet mogelijk zijn , zonder andere afstellingen, maar optimaal onderhouden met de goede bandendruk en voorzichtige trappen op het gaspedaal te geraken onder de 4 L .
Ik merk stillaan dat als de secma goed op temperatuur is, hij veel soepeler draait en schakeld als boter, en zeker niet zoals beschreven staat in menig testverslag.
Ook ga ik niet akkoord dat de secma niet geschikt zou zijn voor lange afstands ritten, omdat het pas echt lekker soepel gaat als je al een end op weg bent.
Ik zal er later nog wel eens op terug komen als de endurance rit vaste vorm krijgt en of er meerdere mensen mee wilen, 100% onroad.
mvg puk
I aim your soul-materiding
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd. - 2007 BRC www.bugriders.be .nl .be