Bezoek onze sponsor SECMA-FORUM Oss - Nederland

Uw banner ook op deze plaats? Klik hier

Spatbord losgetrild [Archief] - Bugriders Forum BRC

PDA

View Full Version : Spatbord losgetrild

nestofdragons
6 February 2008, 19:18
NONDE NONDE NONDE. Mijn uitlaat is net vernieuwd en nu hangt mijn spatbord links voor los! De ophanging op twee bouten aan de binnenkant van het wiel is ... doorgebroken. Reden is vermoedelijk trillingen.

Ik ga die demonteren en lassen en terug plaatsen. Gelukkig ken ik een professionele lasser. OEF!

Patje Bug
6 February 2008, 22:30
NONDE NONDE NONDE. Mijn uitlaat is net vernieuwd en nu hangt mijn spatbord links voor los! De ophanging op twee bouten aan de binnenkant van het wiel is ... doorgebroken. Reden is vermoedelijk trillingen.

Ik ga die demonteren en lassen en terug plaatsen. Gelukkig ken ik een professionele lasser. OEF!

Blijkbaar zijn alle bugs toch het zelfde -> dan dit kapot dan dat afgescheurd mondhoek
Maar allee zolang we maar gelukkig zijn gafas1

gr Patje

Modderman
7 February 2008, 11:48
Intussen moet mijn bug ook alweer naar de reparatie. Spatbord rechtsvoor losgetrild en onderweg verloren, kapot roulement (?) wiel linksachter - in elk geval staat mijn linkerachterwiel serieus scheef, richtingaanwijzers achteraan dreigen ook los te trillen...bidden Het is altijd wat met die bugs, maar uiteindelijk blijft het toch wel plezant. lol

puk
7 February 2008, 16:43

idd ik heb ook reeds bemerkt dat de demping van de voorste schokdempers eigenlijk wat slap is, en daardoor dat het spatbordje wat klappen krijgt.
het grote verschil hier is dat niet de motor zo hevig trilt en dat maakt een zeer groot verschil, het frame en ophanging krijgt bij de secma niet zo veel te verduren, als de ophanging goed is natuurlijk.
De achterschokbrekers doen goed hun werk .

nestofdragons
8 February 2008, 16:11
Ik heb gisteren de fabriek in Frankrijk van Secma bezocht. Ik heb daar gezien dat de spatborden in de nieuwere versie er anders gemonteerd is. Er is daar een beugel onderaan het spatbord geplaatst. Bij mij staat die beugel nogal bovenaan.

Ik heb het spatbord gedemonteerd en zal hem lassen. Indien hij nog eens lostrild zal ikzelf een beugel maken die hard trekt op de nieuwe versie.