Bezoek onze sponsor atquads Sijsele - België

Uw banner ook op deze plaats? Klik hier

Testrit gemaakt [Archief] - Bugriders Forum BRC

PDA

View Full Version : Testrit gemaakt

martijn niesten
12 April 2008, 19:38
Ben vandaag bij Funbuggy zuid langs geweest! duimup

Heb proef gereden met de Rovach 250 New Generation en de Rovach 500 4x4 scontent
De eerste was eigenlijk al helemaal niet slecht! Toen ik aan kwam lopen met m'n broer samen zagen we 'm staan en ik moet zeggen, hij ziet er "in real life" best goed uit! Eerst mocht ik daar dus even instappen. Ik had nog nooit zelf in een buggy gereden (wel veel karts) dus dat is dan toch ff wennen! Wat me bij deze buggy opviel:
- stuur zit vrij ver van je vandaan en wat te hoog naar mijn smaak (het is toch geen busje! ;) )
- slag van het rempedaal is klein, zeker in vergelijking met de slag die je met het gaspedaal maakt (het rem-pedaaltje staat in neutraalstand helemaal verticaal en dan trap je 'm een stukje in en dat is het dan al). Maar John van Funbuggy zei dat je dit enigszins kan afstellen.
- Hij wil de eerste meters best van z'n plek, maar acceleratie vanaf de 40 richting de topsnelheid sloeg ik nou niet erg van achterover.

Verder komt de buggy wel goed solide op me over en hij ziet er netjes uit duimup

Toen vertelde John dat die 500 4x4 als enige ook een in hoogte verstelbaar stuur heeft, dus ik ging daar ff in zitten. Daar kun je dus absoluut wel een erg fijne zit in vinden! duimup Vraagt John of ik daar ook nog graag ff een stukje mee wil rijden.. Daar hoefde ik niet lang over na te denken.... ;)
Dus belde hij ff z'n broer op, die woont daar vlakbij en heeft er zelf ook 1 gekocht! Hij was er binnen 10 minuten en toen ging het aan de gang!!
Wat een super gaaf ding is die 4x4 zeg!!!! Je merkt meteen dat er echt veel meer power in zit dan in een 250cc. Ik heb maximaal maar 85 gereden, maar daar zat ie zo aan, kon nog veel harder! Ik met een redelijke snelheid daar een stukje braakliggend industrieterrein in. Ik dacht van "ik zal niet al te lomp ermee doen, hij is van z´n broer". Zegt John, die naast me zit, tegen me: "geef 's wat meer gas, kan ie makkelijk hebben!"
Ok! duimup Volgas daar over dat zand en gras en kuilen en bulten!! flink door elkaar gerammeld!!! Buggy geeft geen krimp, wat een solide ding!!
Naderhand zei John dat het best nog flink wat harder had gekund, en ik dacht dat ik al aardig aan het rossen was! :D

Mijn conclusie van deze dag is dus dat ik wel degelijk een wat zwaarder gemotoriseerde buggy moet hebben. En dat een CVT voor in het terrein ideaal is! Want als je flinke kuilen en gaten tegenkomt heb je je 2 handen aan het stuur keihard nodig, en dan heb je dus geen zin om nog te moeten schakelen! :D

Met dank aan Funbuggy Zuid! (John, zijn vrouw en zijn broer) welcoms

gjkatsman
13 April 2008, 07:35
Mooi verslag, onbevangen niet bevooroordeeld.

Ik ben het helemaal met je eens: meer cc, meer power, meer scontent .

Een ding moet ik wel effe kwijt 85 en nog over?????? Was aan deze buggy al wat gedaan of was dit afgelezen snelheid van het orginele tellertje. Ik geloof dat dat toch wel erg optimistisch is, of hebben andere eigenaren deze snelheden ook al gehaald.

Dit soort proefritten zal de keuze alleen maar makkelijker maken, succes.

Daniél
13 April 2008, 08:39
erg goed verslagje, zouden er meer van op het forum moeten komen welcoms

Mark Laan
13 April 2008, 11:37
en, gekocht?

je bent er erg blij mee...dus dat lijkt mij klaar.

Waat wil je nu nog in rijden, je heb alles wel zo gehad denk ik...

Wat gaat het worden?

martijn niesten
13 April 2008, 13:15
Ik heb nu alleen de Rovachs 250, 500 4x4 en de 650 nog maar gehad Mark. Misschien dat jij allang iets gekocht had, maar ik ga niet over 1 nacht ijs als het om 6 of 7 duizend euro gaat!

Van die 500 4x4 was ik inderdaad onder de indruk dus die zou het kunnen worden, maar dan wel als 4x2. Want die versie komt er ook aan, met alleen achterwiel aandrijving. En die is 500 euro goedkoper. Die 4x4 heb ik naar mijn idee niet nodig (ga toch niet blubberen) en dat extra differentiel en en homokineten enz, die kunnen alleen maar kapot gaan.

Waar ik 'm graag nog mee wil vergelijken zijn de:
- Oxobike, als die oooooit komt booskwaad (het voordeel van deze is dat ie wat kleiner is en daardoor beter met mijn auto samen op mijn parkeerplaats hier in de parkeerkelder past).
- Shark Bcb 500, als Olleolle daar tenminste snel met wat info komt, want ik ga er niet op wachten tot de zomer voorbij is!
- AXR crossbone
- Carter GTR300

De PGO 500 is me helaas te duur...
Ik moet toch nog even een paar weken wachten voordat die 4x2 's er zijn bij Funbuggy, dus nu heb ik nog ff de tijd om dit te doen.

Waar ik trouwens wel nog mee zit is dat ik hoorde dat de garantietermijnen tussen onze verschillende sponsor bedrijven heel anders ligt. Klopt het dat Funbuggy maar 6 maanden geeft (en geen garantie als je offroad gaat) en NIET SPONSOR 2 jaar?? Want dat vind ik toch wel een groot verschil!

martijn niesten
13 April 2008, 16:42
Mooi verslag, onbevangen niet bevooroordeeld.

Ik ben het helemaal met je eens: meer cc, meer power, meer scontent .

Een ding moet ik wel effe kwijt 85 en nog over?????? Was aan deze buggy al wat gedaan of was dit afgelezen snelheid van het orginele tellertje. Ik geloof dat dat toch wel erg optimistisch is, of hebben andere eigenaren deze snelheden ook al gehaald.

Dit soort proefritten zal de keuze alleen maar makkelijker maken, succes.

Dit was inderdaad op de originele digitale teller, maar ze hadden al gecheckt dat deze qua snelheid wel klopt, dus ik geloof het wel. Er was verder nog niks aan de buggy gedaan qua opvoeren, maar wat wel zou kunnen is dat er geen begrenzer meer in zat voor die 15 kW die ze max mogen hebben. Het blokje kan er 24 leveren zonder begrenzer. Ik zal dit nog eens even bij Funbugggy zuid navragen.
De buggy loopt in de staat waarin ik 'm reed in ieder geval al 95 tot 100 km/uur. En John en zijn broer gaven aan dat met wat vario aanpassingen en een andere uitlaat er makkelijk 110 tot 115 te halen moet zijn. Maar ik moet zeggen dat die 95 al prima was, het fijne is dan dat je gewoon met het verkeer buiten de bebouwde kom mee kan omdat ie vanuit een langzamer bochtje of rotonde zo weer op de 85 zit.