Bezoek onze sponsor BUGGYLAND BV Oss - Nederland

Uw banner ook op deze plaats? Klik hier

PGO 150: opgepast voor deze veel voorkomende breuk [Archief] - Bugriders Forum BRC

PDA

View Full Version : PGO 150: opgepast voor deze veel voorkomende breuk

Johan
21 January 2007, 10:11
Geplaats door: bugxterfun

Opgepast bij het agressief omgaan met de voor en achteruit overgang !!!
Laat de koppeling bij het omschakelen van voor naar achteruit zachtjes inschakelen !!!
Niet direct heb je een probleem maar na dit veel gedaan te hebben breken gegarandeerd de bouten af in de koppeling!!!
Wij spreken weldegelijk uit ondervinding hoor, want we denken er zelfs zeer sterk aan om bij de verhuur-bugxters de achteruit uit te schakelen !!
Zelfs hebben we het al voorgehad bij een eigen bugxter waar er zachter mee omgegaan is (wel al 2000km op de teller)
Wel niet panikeren hoor want het is geen zware en kostelijke breuk maar een wel zeer vervelende, want daar sta je dan: nog voor of achteruit kan ie!!

Johan
21 January 2007, 10:12
Antwoord van: bugxter

Ik wou juist een topic hierover starten. Ik weet dat je daar erg voorzichtig moet mee zijn. Doch als ik nu van vooruit naar achteruit schakel (of omgekeerd) dan hoor ik echt een duidelijk "KLIK" in de motor. Dan weet ik dat ik pas kan vertrekken. Soms wil hij niet klikken, zelfs niet na 5 sec. Dan geef ik lichtjes gas en dan rijdt hij toch bv. vooruit terwijl ik hem in achteruit had gezet. Ik rem dan, wacht weer een 2 sec. en dan hoor ik de "KLIK" en is het ok.

Is dit normaal?

Johan
21 January 2007, 10:13
Antwoord van: DANNY

Het niet zo goed functioneren van de achteruit is blijkbaar
bij iedereen gekend.Bestaat er een herstelinstructie om de gebroken bouten te vervangen?Is dit een groot werk Of kan een handige doe het zelver zich uit de nood helpen.Ik heb een vermoede dat we een grote aanwinst hebben aan BUGXTERFUN.Bedankt bugxterfun voor de tot nu toe
belangrijke en nuttige info.
Vele pluimkes zorgen voor sterke vleugels hé!!

Johan
21 January 2007, 10:13
Antwoord van: bugxter

Klopt! :D

Wat ik ook al heb gehad (verscheidene keren):

Ik zet hem in achteruit en de motor valt stil.

Johan
21 January 2007, 10:14
Antwoord van: Dick Dastardly

Yep...dat heb ik ook al een paar keer aan de hand gehad.
Taiwanese troep

Johan
21 January 2007, 10:15
Antwoord van: speedingdevil

Klopt!

Wat ik ook al heb gehad (verscheidene keren):

Ik zet hem in achteruit en de motor valt stil.[/quote]

STEEDS REMPEDAAL INDRUKKEN BIJ HET ACHTERUITSCHAKELEN; INDIEN NIET VALT HIJ STIL; IS EEN VEILIGHEID

Johan
21 January 2007, 10:15
Antwoord van: EXTREMEBIKES

Nog zo iets;

zet de bug in achteruit en trek de handrem op ,druk uw rempedaal in en starten maar.
nougabollen ,normaal start hij niet

grtn
ronny

Johan
21 January 2007, 10:16
Antwoord van: speedingdevil

Idd start niet als hij in achteruit staat, Maar handrem mag wel opstaan.

Johan
21 January 2007, 10:17
Antwoord van: jm

ZEER LOGISCH DAT IE STILVALT...
Reden: dat is een veiligheid, normaal moet je je rempedaal volledig indrukken zodat ie stilstaat en dan pas in achteruit.... als je dat niet doet valt ie stil.... beter dan een kapotte boîte of niet soms....
jm

Wout
21 January 2007, 10:40
Ik vrees dat ik het binnenkort ook zitten heb. Mijn achteruit wilt nimeer inschakelen als de motor koud is. Ik hoor het dan een beetje tikken & klingelen. Ik moet dan met mijn voet de buggy achteruit duwen (terwijl de gearing op "achteruit" staat) opdat de overbrenging effectief "pakt".

Als de motor wat opgewarmd is lukt het meestal wel van de eerste keer.

k Denk dat er hier binnenkort reparatiewerken zich gaan opdringen :(

witte
21 January 2007, 10:57
heb ook een 150.
had ook tikkend geluid en ik kreeg hem ook niet in achteruit,alleen als ik hem een beetje achteruit duwde,pakte hij wel.
Na een nazicht,stonden de schroeven los in het boitje voor voor- en achteruit.
Die terug aangetrokken en geen last meer gehad.

grtzFunny8

witte
21 January 2007, 11:03
misschien geen vet genoeg in boitje of
de kabel om voor-en achteuit misschien niet genoeg gesmeerd

grtzFunny8

martijn
21 January 2007, 11:20
na een paar dagen al ging mijn bug niet meer achteruit ,
wat bleek , moertje onder mn schakelpook gebroken :(
nieuwe geplaatst en 1 om te borgen , en afstellen ,
daarna geen last meer , Funny4

martijn
21 January 2007, 11:42
o ik heb een gs moon trouwens :)

2crazy2cross
30 January 2007, 08:30
@ witser
probeer eerst eens met nieuwe boit-olie. Gewone wagens kennen ook het probleem als de boit-olie niet goed is dat deze zeer stroef schakelen als de motor koud is en eens als deze is opgewarmd wordt de olie dunner en krijgt hij beter smeereigenschappen waardoor het schakelen soepeler verloopt. Misschien dat het bij de buggy's hier ook last van kunnen hebben. Het is maar het proberen waard zou ik zo zeggen.
Goede boit-olie mag dan wel duur zijn maar is zeker zijn geld waard als je geen kapotte boit wil hebben.

Greatz
Eric

Wout
30 January 2007, 08:43
Het klopt dat ik de boit-olie, rem-olie & oliefilter moet gaan vervangen. Evenals alle smeernippels eens goed volspuiten met vet.
Dus het staat op mijn "to do list" tegen de lente :)

alvast bedankt voor de tip! :)