Bezoek onze sponsor Sharkbuggy Maurik - Nederland

Uw banner ook op deze plaats? Klik hier

Vragen PGO 250 [Archief] - Bugriders Forum BRC

PDA

View Full Version : Vragen PGO 250

Ruben
26 April 2008, 23:39
Hallo,

Ik vroeg me af of de kwaliteit van een PGO goed is? Is het het betere buggy merk of het slechtere?

Hoe zit het met het frame, staat dit uit de haak of... ?
Ik zag vandaag een buggy voor ons rijden en kon in een oogopslag zien dat hier duidelijk iets mis mee was, het frame stond zo uit de haak dat hij als het ware schuin over de baan ging.

Kan je trouwens een daguitstap doen zonder een berg gereedschap mee te nemen of reserve onderdelen? Waaraan moet je aandacht besteden of wat gaat is er snel aan kapot?

Waarop moet je letten bij de aankoop van een tweedehands en wat moet je zeker eens doen bij de testrit?
Wat kosten de onderhouden en wanneer zijn die nodig?
Waar zit een goede dealer in de omgeving Hasselt?

Mvg Ruben

gjkatsman
27 April 2008, 08:30
Hallo,

Ik vroeg me af of de kwaliteit van een PGO goed is? Is het het betere buggy merk of het slechtere?

Hoe zit het met het frame, staat dit uit de haak of... ?
Ik zag vandaag een buggy voor ons rijden en kon in een oogopslag zien dat hier duidelijk iets mis mee was, het frame stond zo uit de haak dat hij als het ware schuin over de baan ging.

Kan je trouwens een daguitstap doen zonder een berg gereedschap mee te nemen of reserve onderdelen? Waaraan moet je aandacht besteden of wat gaat is er snel aan kapot?

Waarop moet je letten bij de aankoop van een tweedehands en wat moet je zeker eens doen bij de testrit?
Wat kosten de onderhouden en wanneer zijn die nodig?
Waar zit een goede dealer in de omgeving Hasselt?

Mvg Ruben

Beste Ruben,

Naar mijn mening is PGO het beste buggymerk tot nu toe. Daar betaal je dan ook voor, zowel nieuw als occasie.
Alle buggy's horen natuurlijk haaks op de wielen te staan. Doen ze dit niet dan is er iets aan de hand. Dit kan uiteenlopen van verkeerde sporing (wat in de meeste gevallen zo is) tot een krom kader, en dan moet je dat ding gewoon snel vergeten. Er zijn er immers genoeg te koop.
Wil je op safe ga dan naar een goede dealer, die ook zijn after sales goed voor elkaar heeft. Deze vind je ook omschreven in dit forum. Bij een dagtripje is een simpel gereedschapsetje meestal wel voldoende. Een extra bougie kan nooit geen kwaad. (eigenlijk is het net als bij de brommer) Je kan wel met extra onderdelen gaan lopen slepen maar er gaat toch altijd iets stuk wat je net niet bij je hebt. Bij alle buggy's gaat wel eens iets stuk en dat is natuurlijk afhankelijk van je gebruik. Ga je zwaar off road dan zal je sneller stukken hebben dan op de baan. Om een beeld te geven van de dingen die stuk gaan raad ik je aan de topic: "wat heb jij al aan je bug veranderd" eens goed door te lezen. Hierin hebben diverse leden en dus ook diverse buggies hun kwalen bloot gegeven.
Een testrit is mooi voor de volgende dingen te testen
-banden trillingen / uitlijnen
-rare motor- danwel uitlaatgeluiden
-versnellingsbak goed uitproberen
-speling stuur. (kunstof bussen die snel uitslijten)
Koop je de bug van eerste eigenaar dan zit er wel een onderhoudsboekje bij met de onderhoudintervallen, maar nogmaals dit is zeer afhankelijk van het gebruik. De kosten natuurlijk ook, schuw jij het zware werk niet dan gaat er zeker wat kapot en dat kost geld. Mijn ervaring is dat onderdelen kwa prijs nog wel meevallen, maar dat het verkrijgen ervan nog wel eens problemen kan geven. Daarom,..... zoek een dealer met een grote voorraad onderdelen op stock en geen goedkope internetbusiness want dat breekt je echt op.
Een van onze sponsoren zit bij jouw in de buurt, maar ik weet niet of ik zijn naam mag noemen vanwege de forumregels. Ik weet wel dat deze man voor zijn zaak staat en goede service verleend.

By the way, kijk eens in de te koop topic. Hier worden momenteel een drietal buggies van leden aangeboden waarvan ik zeker weet dat je dan iets goeds koopt en die ook niet zijn misbruikt.

Ruben
5 May 2008, 20:19
Hallo,

Dank je voor je antwoord. Was het topic even uit het oog verloren.

De buggy is nog niet voor nu, waarschijnlijk pas in 2009 maar kom alvast even m'n licht hier opsteken.
Het word sowieso een 2de hands. We zouden hem gaan gebruiken tijdens de zonnige momenten ,als nu, om wat rond te kunnen toeren. Geen zwaar werk dus mss af en toe eens door het zand.
Waar vindt je online prijzen van wisselstukekn en dergelijke?

Gr.

gjkatsman
5 May 2008, 21:14
Funbuggy (sponsor) adverteerd met prijzen en anders moet je even een pb naar forumlid Mark Laan (heeft zelf ook een pgo) sturen. Hij heeft veel research gedaan naar onderdelen op het net en weet vast en zeker veel meer hiervan