View Full Version : internet oplichting opgepast
EXTREMEBIKES
28 January 2007, 11:07
wie zijn bug of andere verkoopt moet hiervoor opletten !!!
meestal gaan ze zo te werk
je krijgt een mail met de vraag voor de minimumprijs
daarna krijg je van de zogezegde koper de melding dat hij akkoord gaat met je prijs.
maar hij wil betalen met een bankcheque van een bank uit hun land.
tot zover alles in orde
nu komt het
der is zogezegd nog iemand die hem geld moet
de cheque die je krijgt is hoger dan het bedrag dat je vraagt,de rest moet je storten naar de man die het transport verzorgt en de overschot via western union terug naar hem .
indien je akkoord gaat sturen ze de cheque op en zovlug als je hem hebt moet je het laten weten aan hem en dezelfde dag nog worden de voertuigen opgepikt
het ADDERTJE is dat wanneer jij met die cheque naar je bank gaat
je het geld direct meekrijgt
maar het duurt ongeveer 2 weken vooralleer de bank weet of de cheque gedekt is
ondertussen heb je alles gedaan zoals gevraagd en DAN komt je bank met de melding dat ze het GELD TERUG WILLEN
wat heb je dan ;voertuig kwijt,geld kwijt Funny Funny
dus LET OP !!!!!
dit gebeurd ook bij handelaars
grtn
ronny
hagapower
28 January 2007, 13:17
ik heb 2 jaar hetzelfde meegemaakt toen ik mijn ducati verkocht!ik had copie's gemaakt van de koper zijn paspoort en van de bankcheque.beide bleken perfect vervalst!het adres op het paspoort bleek een stuk braakliggende grond in het brusselse te zijn ,en de bank had inderdaad de cheque aanvaard,maar na een week kreeg ik de melding dat het nummer op de cheque niet bestond.gevolg,duc kwijt en 10.000 euro door mijne neus geboord!ik heb van deze affaire nooit meer iets gehoord!
bugxter
28 January 2007, 15:18
Ronny, ik verplaats deze van Off-Topic naar Buggy Nieuws. Kestie van beter op te vallen en meer leden te bereiken. Zal ik ook vermelden in een volgende nieuwsbrief.
puk
30 January 2007, 18:49
thanks voor de uitleg Ronny , een verwittigd mens is er twee waard ,
greets puk
Darkangel
4 February 2007, 18:53
Een dik jaar geleden heb ik ook zo een mail gehad voor een moto die ik toen te koop had. Ik heb toen eens effe rondgesurft en al snel bleek het een klassiek oplichtingsgeval te zijn. Op mijn mail terug , met de vraag om met het geld langs te komen , heb ik nooit antwoord gehad ;)
Steek hier je licht maar eens op : http://www.internetoplichting.nl/
Google , uw vriend :D
Hello beste vrienden, leden en niet leden,
Zoals jullie weten verkoop ik m'n moto: K75
Ik kreeg reeds verschillende mailtjes als deze...
Maw thanks aan zij die hun slechte ervaring met bugriders deelden, dankzij hen ben ik m'n moto niet kwijt.
Opgelet aan alle andere verkopers.
Hello Dimitri.
Thanks so much for the mail response i realy appreciate.and i will like to tell you that the price of the motor is okay by my client (3000 euro)and i will love to be the next owner of it so now i want you to get back to me with all this necessary information listed below inorder to make out the payment and as i have made you to know that i will be making this payment via certified cashier's check which will be issued by the client of mine who
need the motor.........
And i have a shipping agent who will be incharge of the motor pick- up
as well i will be including the little shipping fee on the payment so
immediately you get the payment you will deudct your part funds and the
rest should be transfer to the mover via Money gram money transfer that
same day so that the mover can start working out the papers works all
this should be done to make the transaction completed.
Name ...To be written on the payment
Address....To send the payment to
Your cell phone number /office/home
Kindly get back to me right now with the necessary information and pls
i want you to consider the motor sold right now and if any other
interested buyer contact you , You should be telling them that it has nbeen
sold to me ...Thanks so much for your understanding and i hopedeal with
you in future.
Warmest Regard.
groetjes,
DIM
Zandfreterke
9 April 2007, 19:38
Hoi Dim
Dit is bij me ook al voorgekomen op de welbekende verkoopssite ,die we allemaal wel kennen,en toen ik daar het liet weten aan de hoofd van de welgekende site ,hebben die me toen een mailtje terug gestuurd ,om zeker niet op mails te reageren die van het buitenland komen of in het engels zijn verstuurd ,want deze zijn niet te vertrouwen .
Dus mensen ga maar zo niet op een mailtje dat ze je sturen direct op in ,want het zou wel eens van mensen kunnen zijn die geen al te goede bedoelingen hebben .
Grtz
Zandfreterke Funny2 Funny2
Hallo beste Bugriders,
Herken het verhaal.
Inventief zijn ze ook.
Heb er nou weer één met zo'n cheque verhaal. Zelf maakt de beste man een wereldreis op een zeiljacht en kan hij helaas niet zelf komen om het te regelen.
Dus let ook op wereldreizigers.
Gegroet,
Henry
Patje Bug
10 April 2007, 20:55
Dus beste forumleden steeds goed bij de zaak zijn als je iets verkoopt of koopt op het net :(
Gr Patje
Mark Laan
11 April 2007, 17:35
markplaats nederland, is ook veel ellende te vinden:
daar staat keurig bij: 1950,- incl all. (in onderdelen ja!!!)
Leuk, koop je een buggy, is het een bak onderdelen met kentekenpapierenm
DevilRider
11 April 2007, 19:04
markplaats nederland, is ook veel ellende te vinden:
daar staat keurig bij: 1950,- incl all. (in onderdelen ja!!!)
Leuk, koop je een buggy, is het een bak onderdelen met kentekenpapierenm
Vindt het een mooie prijs €1950,- euro en zelf in elkaar zetten
Trijzeltje
11 April 2007, 20:09
voor de sleutelaar...tonguit
DevilRider
11 April 2007, 22:35
voor de sleutelaar...tonguit
Hoef je echt niet 2 rechtse handen voor te hebben, bug staat al half in elkaar. kwestie van wat boutjes vast te draaien enz.. en zoleer je ook hoe je bug in grote lijne in elkaar steekt.
heeft er iemand ervaring met de 1950 buggy op marktplaats,volgens mij krijg je niets te zien ,pure oplichting,iemand moet deze gasten stoppen.
Zandfreterke
29 May 2007, 15:06
Hoi dragon
Ik denk niet dat je zulke mensen kunt stoppen ,omdat die er altijd zullen blijven bestaan ,die het heel leuk vinden ,om andere mensen ,geld en tijd uit hun zakken te halen ,en zoals het tegenwoordig gaat bij de veilingsite's en dergelijke kan je niet beter zijn als je goederen ineens bij een gekende dealer of mss nog van een kennis kopen .
Grtz
Zandfreterke Funny2
Beheer; Jouw handtekening is aangepast. Geen reclame aub.
DE WILLY
2 October 2008, 20:12
mooi om weten heb zelf een en ander te koop thanks
Flurkie
4 October 2008, 08:25
Liefhebber van oude koeien zeker? etenendrinken
Groeten, Flurkie :D
DHL
4 October 2008, 08:53
laughrollaughrollaughrollaughrol
Johan
4 October 2008, 20:09
hier komt een rock.
Funny2 Johan
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd. - 2007 BRC www.bugriders.be .nl .be