View Full Version : secma F16
Ruddi
27 September 2008, 19:24
Kijk maar eens naar dit filmpje ziet er tof uit .
http://nl.youtube.com/watch?v=6dCa6IDXzhs
Groetjes Ruddi
puk
27 September 2008, 19:53
Jah, wat te zeggen, het is momenteel het vlaggeschip van secma.
Een knap bakske met voldoende power duimup
Daniél
27 September 2008, 20:12
gafas1gafas1gafas1gafas1duimup
DHL
27 September 2008, 21:01
Is ook zeeeeer mooi van lijn. Hoe snel zou die zijn tot 100 per uur? En de prijs, 16900 Euro, klopt dat? Deze is misschien wel geschikt voor dagelijks gebruik zoals woon-werkverkeer?
puk
27 September 2008, 21:46
Is ook zeeeeer mooi van lijn. Hoe snel zou die zijn tot 100 per uur? En de prijs, 16900 Euro, klopt dat? Deze is misschien wel geschikt voor dagelijks gebruik zoals woon-werkverkeer?
op een sec of 6.5 zal ie de 100km/h wel halen, met zijn 105pk en 560kgr.
de prijs klopt.
en doordat er een gewone renault motor in steekt zal de betrouwbaarheid te vergelijken zijn met gewone auto's, als ik dan terug blik op mijn eigen ervaringen maar met de lombardini 500 motor in de secma, is deze zeker geschikt voor woon/werk verkeer.
Maar voor belgie zeker één haakje,
Aangezien hij meer dan 400kgr weegt en meer dan 15kw heeft dient deze ingeschreven te worden als gewone personen wagen of sport auto, dus keuring, hogere wegenbelasting en dito verzekering.
mvg puk
J.B
28 September 2008, 08:31
VERKOCHT lol
Gr J.B
stephane
28 September 2008, 18:43
op een sec of 6.5 zal ie de 100km/h wel halen, met zijn 105pk en 560kgr.
Zonder traction control en ABS zullen er zeker een paar doden vallen. Zo'n een klein dingske met zoveel power moet wel de max zijn op circuit maar op de baan jsumpy
puk
28 September 2008, 18:48
Zonder traction control en ABS zullen er zeker een paar doden vallen. Zo'n een klein dingske met zoveel power moet wel de max zijn op circuit maar op de baan jsumpy
Bwa , ik denk dat het zo is zoals bij iedere sportauto, gebruik je verstand of het gaat mis, net zo met ferrari's porche's enz....en ook veel gezinswagens die ruim over de 120pk zitten ga je ook niet altijd voluit toch?
DHL
28 September 2008, 18:54
Nog niet zo lang geleden reden er bijna geen wagens rond met tractiecontrole of ABS. En toen bestonden er ook al heel snelle wagens.... Een Golfke GTI bijv had 140 pk voor een 800 kilo en daar reden er heel veel van rond...de veertigers van nu (ikzelf ook) hebben dat wel overleefd...
En dan waren er ook nog R5 turbokes, Peugeot 205 GTI's, Cossworthen, Integrales,...qskull
stephane
28 September 2008, 19:45
Ik bedoel gewoon dat deze auto niet voor iedereen bestemd is. Ik rij zelf met een Caterham van 115 Pk voor 540 Kg en ik kan jullie verzekeren dat het soms "delicaat" is om ermee te rijden.
Stéph
Daniél
29 September 2008, 05:57
Heel eenvoudig; waar is de fun!! als geen risico meer aan zit??? Kweet ni
Wild Orchid
29 September 2008, 09:52
Ik vind deze persoonlijk de max !!!
Zeer mooi en er zit poeder in duimup
batsam
29 September 2008, 13:00
Ik bedoel gewoon dat deze auto niet voor iedereen bestemd is. Ik rij zelf met een Caterham van 115 Pk voor 540 Kg en ik kan jullie verzekeren dat het soms "delicaat" is om ermee te rijden.
Stéph
kan ik me iets bij voorstellen, familie van de super seven of de 2 eleven van hetzelfde huis
en deze bakse reageren bliksemsnel op het gaspedaal, en dat is heel wat anders dan een gewone wagen. dit is een wereld van verschil
het gaspedaal intrappen en wachten is heel wat anders als je al reactie heb nog voor het gaspedaal de bodem raakt. en zeker als het overstuur gaat.
moet je eens op een trackday gaan kijken. rijden kan iedereen, maar owe als het tegen de limiet gaat. denken dat je kan rijden omdat je een dikke wagen bij hebt is nog heel wat anders dan de waarheid. dan kan je soms met een laguna diesel een dikke porsche voorbijsteken:D
en ook al heeft de F16 geen dakje en deuren, je kan er 180 km/u mee en dan blijf je ook wel droog
stephane
29 September 2008, 16:05
kan ik me iets bij voorstellen, familie van de super seven of de 2 eleven van hetzelfde huis
en deze bakse reageren bliksemsnel op het gaspedaal, en dat is heel wat anders dan een gewone wagen. dit is een wereld van verschil
het gaspedaal intrappen en wachten is heel wat anders als je al reactie heb nog voor het gaspedaal de bodem raakt. en zeker als het overstuur gaat.
moet je eens op een trackday gaan kijken. rijden kan iedereen, maar owe als het tegen de limiet gaat. denken dat je kan rijden omdat je een dikke wagen bij hebt is nog heel wat anders dan de waarheid. dan kan je soms met een laguna diesel een dikke porsche voorbijsteken:D
en ook al heeft de F16 geen dakje en deuren, je kan er 180 km/u mee en dan blijf je ook wel droog
Alé toch iemand die begrepen heeft wat ik bedoel. Maar als je gewoon bent met 15 Kw te rijden 1tand
Vaarwel bugriders lol
Paul
11 October 2008, 14:38
Ik ben net terug van een testrit met de F16, amai deze heeft wel power,
het enige nadeel is als je in een keer volle gas geeft gaan de voorwielen van de grond, maar dit geeft wel een kick, de baan ligging is zeer goed en als je over een vluchtheuvel rijd op een normale manier raak je deze niet .
er is zelfs verwarming aanwezig, ideaal voor in de winter als de vleugel deuren er op staan.
Mijne zou ik hebben rond 11 november, ik heb als optie genomen de vleugel deuren en rood leder voor de stoelen normaal zijn deze zwart ,
De prijs in België is wel anders als in Frankerijk .
Daniél
11 October 2008, 14:53
Ik ben net terug van een testrit met de F16, amai deze heeft wel power,
het enige nadeel is als je in een keer volle gas geeft gaan de voorwielen van de grond, maar dit geeft wel een kick, de baan ligging is zeer goed en als je over een vluchtheuvel rijd op een normale manier raak je deze niet .
er is zelfs verwarming aanwezig, ideaal voor in de winter als de vleugel deuren er op staan.
Mijne zou ik hebben rond 11 november, ik heb als optie genomen de vleugel deuren en rood leder voor de stoelen normaal zijn deze zwart ,
De prijs in België is wel anders als in Frankerijk .
Beste Paul, waar heb je deze kunnen testrijden?? en is de prijs in Belgié duurder of goedkoper dan in Frankrijk??
Paul
11 October 2008, 15:03
Ik heb deze kunnen testen bij de nieuwe hoofddealer voor belgië, maar ik mag zijn naam niet noemen zeker, omdat deze geen sponser is van deze site , de prijs is ongeveer € 600,00 hoger dan in Frankerijk .
Daniel ik zal pb sturen met naam van dealer !
puk
11 October 2008, 16:57
Is het mogelijk om me de naam van die dealer ook door te geven aub, via pb.
Dit omdat ik weet dat de invoerder ermee stopt omdat bekend geraakt is dat enkele secma bezitters zelf naar Frankrijk reden om de wisselstukken bij de fabrikant zelf te kopen, gekoppeld aan een bezoek van de fabriek en montage hallen van secma.
Speedy
12 October 2008, 08:39
Jawadde da is pas een ferm machienduimup!!!! Is natuurlijk enkel voor onroad mee te rijden hè !!!!
speedingdevil
13 November 2008, 19:01
Hoi,
Ik dacht hem ook te kopen als opvolger van mijn secma. maar idd wordt hij ingeschreven als auto, headb niet goed voor belastingen en woon werk verkeer dus.:mad:
Zal nu moeten kiezen tussen Fun Runner of de Can Am spyder.
grtz
Mike
gnoef
13 November 2008, 20:04
Can Am spyder vind ik wel heel gaaf hoorjsumpy
Heb hem op de salon in brussel eens zien staan
gr gnoef
dix
14 November 2008, 13:17
Ik heb deze kunnen testen bij de nieuwe hoofddealer voor belgië, maar ik mag zijn naam niet noemen zeker, omdat deze geen sponser is van deze site , de prijs is ongeveer € 600,00 hoger dan in Frankerijk .
Daniel ik zal pb sturen met naam van dealer !
Paul, kun je me het adres van deze dealer ook eens doormailen?
speedingdevil
14 November 2008, 14:37
Net terug van Mons.
Een tesrit gedaan met de F16. kqdzqvc jsumpy Bangelijk goed :D
Nadien met de secma 500 met chip van +/- +7 pk.
Das niet te vergelijken, maar met chip trekt hij toch beter dan degene die ik had zonder.
Maar eenmaal in de F16 gezeten wil je geen andere meer.
1 Groot nadeel niet fiskaal aftrekbaar.
De importeur vertelde me dat de Secma runner niet meer te krijgen is nieuw :confused:
grtz
Mike
dix
15 November 2008, 10:27
Wordt die F16 dan beschouwd als een personenwagen? Moet je ermee naar de keuring?
Ik heb die nog niet in het echt gezien, maar is die stevig genoeg gebouwd voor die prestaties?
Kun je misschien wel fiscaal inbrengen als promovoertuig of zo....:D
speedingdevil
15 November 2008, 13:14
Wordt die F16 dan beschouwd als een personenwagen? Moet je ermee naar de keuring?
Ik heb die nog niet in het echt gezien, maar is die stevig genoeg gebouwd voor die prestaties?
Kun je misschien wel fiscaal inbrengen als promovoertuig of zo....:D
Ja, dit is een personenwagen van de klasse M1. Stevig genoeg is hij gemaakt, veel steviger dan de secma fun 500. Daarom ook bijna 200kg zwaarder. Promovoertuig kan zeker als je een eigenzaak hebt of zoiets.
Paul
28 November 2008, 08:12
Ik heb eens een vraagje waar hopelijk iemand antwoord op heeft ,
mijn F16 staat al een week klaar bij de dealer, maar er zijn geen papieren bij,
nu vraagt de dealer om de auto te komen halen en dat hij nadien de papieren wel zal opsturen, de reden daarvoor is zegt hij omdat ik de eerste ben in België moet deze nog gekeurd worden voor de Belgische wegen, men zegt nu dat de keuring op 8 dec zal gebeuren op een andere F16 (die bij de dealer staat ) maar er zou toch wel wat tijd kunnen overgaan voor de nodige papieren.
Nu heb ik zelf naar de keuring gebeld en deze mensen zeggen dat er zeker
een europees gelijkvormingsattest moet bij zijn anders komt dit niet goed,
zou het nu kunnen dat ze deze wagen verkopen zonder europees gelijkvormingsattest ?
Paul
28 November 2008, 09:25
Ik heb juist van de dealer een mail ontvangen met een bijgevoegd copie van het gelijkvormingsattest CE, dus het zal wel in orde komen .
Speedy
28 November 2008, 09:36
Zou wel eerst alles goed nakijken en zeker het chassisnummer of het wel klopt met het copie die hij je heeft gezondenKweet ni!!! En zeker niks afhalen of betalen voor dat alles werkelijk in orde isduimup!!! Want nadien aan een gelijkvormigheidsattest geraken is wel niet simpel hè!!!
speedingdevil
28 November 2008, 15:36
Ik heb eens een vraagje waar hopelijk iemand antwoord op heeft ,
mijn F16 staat al een week klaar bij de dealer, maar er zijn geen papieren bij,
nu vraagt de dealer om de auto te komen halen en dat hij nadien de papieren wel zal opsturen, de reden daarvoor is zegt hij omdat ik de eerste ben in België moet deze nog gekeurd worden voor de Belgische wegen, men zegt nu dat de keuring op 8 dec zal gebeuren op een andere F16 (die bij de dealer staat ) maar er zou toch wel wat tijd kunnen overgaan voor de nodige papieren.
Nu heb ik zelf naar de keuring gebeld en deze mensen zeggen dat er zeker
een europees gelijkvormingsattest moet bij zijn anders komt dit niet goed,
zou het nu kunnen dat ze deze wagen verkopen zonder europees gelijkvormingsattest ?
Denk het niet Paul, hij is in Frankrijk gemaakt, dus Europa dus ´t zal wel goedkomen met wat geduld.
Proficiat trouwens ben echt jaloers.
Heb vandaag net mijn Can Am spyder opgehaald.
Is dat die Dealer van Mons die ook importeur is?
grtz
Mike
Paul
28 November 2008, 16:03
Ja dat is de dealer, ik ga morgen mijn auto ophalen,
kan ik gelijk al een camera'tje plaatsen achteraan want ik mis wel een binnen spiegel, dit is een goede oplossing denk ik is trouwens ook met een klein schermpje deze kan je nu kopen in de makro , (zeer klein model )
jumper
28 November 2008, 19:50
Heb vandaag net mijn Can Am spyder opgehaald.
grtz
Mike
Foto'sphosoy foto'sphosoy
speedingdevil
2 December 2008, 16:42
Hoi,
Heb nog geen pics.
Hier al enkele links:
http://spyder.brp.com/en-US/See/Can-Am/Downloads
http://www.youtube.com/watch?v=s40RtrK3lN0
http://www.youtube.com/watch?v=DENEMZ1YkS0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=uXsqQ5bZ7d0&feature=related
Enjoy
Grtz
Mike
Paul
22 December 2008, 15:13
Zie hier enkele foto's , ik heb ook een camara geplaatst en een radio-cd .
en Ik wacht nog steeds op mijn papieren voor inschrijving, maar ik wou hem toch in 2009 inschrijven ,
gnoef
22 December 2008, 18:10
Paul je zal wel een van de weinigen wezen die
met dit dondersteentje rond rijd
Ben een klein beetje jaloers op je
ziet er erg mooi en leuk uit
gr gnoef
hans
22 December 2008, 18:23
Heel mooi Paul duimup
Veel suc6 ermee
yogumel
22 December 2008, 20:08
Heel mooi karretjeduimup
Speedy
23 December 2008, 07:53
Ferm machien duimup!!! En zeker die rode kleur duimup !!
oktaaf
23 December 2008, 08:16
Vind hem prachtiggafas1.Veel plezier ermeeriding
Ruddi
23 December 2008, 12:32
Ja hoor , deze zal wel snel genoeg zijnlaughrol
Groetjes Ruddi
jumper
25 February 2009, 22:57
Hallo Paul;
Mooi machien heb jij, steekt wel een beetje mijn ogen uitlol
ontopicMaar wat ik mij eigenlijk afvraag is, die kap vanvoor van de F16 met die ingeboude lampen, zou die ook op de extreem fun 500 passen?
Lijkt mij veel mooier en zal ook wel wat meer licht geven dan die kaarskes van mijlaughrol
speedingdevil
26 February 2009, 15:19
Hoi,
Dacht het wel, ben gaan testrijden met de F16, Dacht dat de kap iets breder was, maar daar is wel iets op te vinden.
Toen, in November 2008 verkochten ze deze wel nog niet apart.
grtz
mike
puk
26 February 2009, 16:11
Jumper,
Denk eraan dat je dan ook alle optieken moet aanschaffen, deze staan op de under body ( eens belijken of dit hetzelfde is). de kap schuift net zoals bij de 500 over de optieken .
een kostelijk grapje vrees ik
groetjes puk die het ook knap vind
het weekend van 25 april is er een opendeur in een garage die ik hier niet mag vermelden omdat hij geen sponsor is en daar wordt de F 16 dan voorgesteld.
Misschien kun je hem ook testrijden?
Als je op kapaza een beetje rondsurft zul je de dealer wel vinden. Zoek onder autos, overige merken. Hij zit in Hulshout.
Ik denk dat ik eens ga zien.
De prijs is 18000 euro
stoffeltje
17 April 2009, 15:58
vraagje
kan je daar terecht voor onderdelen ook?
groetjes stoffeltje
vraagje
kan je daar terecht voor onderdelen ook?
groetjes stoffeltje
Geen idee, maar dat zal wel vermits ze die gaan verkopen vanaf nu....
Ruddi
19 April 2009, 18:26
Stoffeltje volgens mij moet je daar je vleugeldeuren ook kunnen bestellen , op de F 16 zitten de zelfde.
Groetjes Ruddi
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd. - 2007 BRC www.bugriders.be .nl .be