View Full Version : PGO 150/250: Waar op letten bij aankoop 2de hands?
Johan
29 January 2007, 12:55
Geplaats door: Fox
Ik zou me dus eindelijk een bugxter kunnen kopen, maar ik weet niet goed welke, ofwel een jonge 2dehands (weet hier ergens een demo staan) ofwel kan die man ook aan een bugxter geraken voor 3500€ nieuw (waar denk ik geen garantie op zit, tenzij dat je dan bij alle dealers kunt gaan met de garantie)
Maar waar moet ik nu op letten als ik een 2de handse buxter zou kopen?
Zijn er nog geen mankementen bij veel gebruik ofzo?
Johan
29 January 2007, 12:56
Antwoord van: bugxter
Bij een 2de hands moet je zeker letten op:
1) Speling op de wielen
2) Breuken
3) Staat van de banden want deze zijn heel duur
4) Kleur olie (onderhoud gehad)
5) Geluid motor (normaal)
6) Roest
7) Remmen ok
8) Veringen
9) Ophanging achteraan
10) Vooruit - achteruit soepel werkt
enz.
Ik zou best iemand meenemen die reeds met een Bugxter rijdt want deze persoon kan al snel gebreken opmerken en kent het geluid die de motor zou moeten maken. Maak er zeker een testrit mee en laat de kenner er ook mee rijden. Als de verkoper dit niet wil, zou ik hem niet kopen. Probeer altijd de discussieren over de prijs.
Johan
29 January 2007, 12:57
Antwoord van: Fox
ja, maar het probleem is, hier rijden er om te zeggen geen bugxters rond, de enige die hier rondkoerst is die die ik zou kopen, maar ik kan er bij die man ook een kopen van 3500€ en deze is nieuw en hij zegt dat er garantie op is, maar waar moet ik er dan mee heen als hij kapot is? Ik denk niet bij die kerel
Johan
29 January 2007, 12:58
Kijk ik heb mijn Bugxter gekocht in Herent en als ik problemen heb of voor onderhoud moet ik er elders mee gaan. Wel te verstaan een garage in samenwerking met deze in Herent. Als je een TV koopt van Sony kan je deze ook in garantie laten repareren door een Sony verdeler dus ik denk wel dat dit hetzelfde geval is met PGO. Alleen zijn er natuurlijk niet zoveel garages van PGO in Belgie.
Johan
29 January 2007, 12:58
En het garantiebewijs, als het geen dealer is, kan die het garantiebewijs toch niet invullen? Of hoe gaat dat dan in zijn werk?
Johan
29 January 2007, 12:59
Ik begrijp het niet goed. Hoe komt het dat een particulier een nieuwe gaat verkopen. Dat is toch niet erg logisch. Ben je zeker dat deze nieuw is:confused:
Normaal krijg je er een boekje bij (A4 formaat) met een groen kaft. Dat is het garantiebewijs. Op de eerste pagina staat info over de garantie en een blanco kadertje waarin de dealer zijn stempel moet plaatsen. Ik denk als je dit niet hebt dat je garantie niet in orde is en dat je nergens kan gaan als je problemen hebt.
Johan
29 January 2007, 12:59
Ik weet het niet goed hoe het in mekaar zit maar die gast kan een nieuwe in een kleur naar keuze leveren voor 3500€, ik heb hem ook al met zijn demo model zien rondrijden, maar als ik daar een zou kopenwil ik wel garantie want ik hoor hier op hetforum veel "defecten" en het gaat tenslotte om veel geld
Johan
29 January 2007, 13:00
Idd let toch wel een beetje op daarmee. Je krijgt normaal wel 2 jaar garantie en dat is niet mis he. Da ga je vroeg of laat wel eens nodig hebben.
prison break
29 January 2007, 15:24
hey johan , neem anders eens contact op met at quads,die heeft mijn garantie ook overgenomem want ik was niet tevreden over de dealer waar ik mijn bug heb gekocht..ik denk niet dat hij daar een probleem van zal maken ...
kurt
nancy
29 January 2007, 16:30
lees ne keer goed :D dat gaat hier niet over Johan Funny13
Fox was den opstarter van deze topic Funny8
Johan
29 January 2007, 17:46
klopt nancy,
ben nog steeds bezig met het kopieeren van de gegevens van het oud forum, weet het het duurt lang maar doe dit in mijn vrije tijd hé :D
Maar ben er bijna door, alvast bedankt voor de reactie naar pirson break toe Funny2
Groeten Johan
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd. - 2007 BRC www.bugriders.be .nl .be