View Full Version : project cabrio deuren
puk
23 January 2009, 09:19
Zoals de titel het al zegt , " project cabrio deuren" ben ik een tijdje terug begonnen met het gedeeltelijk nabouwen van de deurtjes van de secma, maar dan zonder dak.
En dit om twee redenen.
1) De Secma heeft koelproblemen in de zomer als er zonder dak gereden wordt, en dit komt omdat de luchtstroom naar de radiator verstoort is door de ( deuropeningen ) aan de zijkant, de lucht draait de cabine in zodat er vanachter enkel wervelingen overschieten voor de radiator.Dit wordt nu opgelost door de deurtjes te plaatsen.
2) als het 25 a 30 graden is buiten en je bent wat bezweet , en gaat dan voor een lekker ritje, dan is er aan de chauffeurkant een grote tocht naar de linker nier toe en koel je veel te fel af , met als gevolg een kou , voor de passagier is dat de rechterkant. Ook dit euvel is dan opgelost door de deurtjes.
Het worden buisframe deurtjes die open kunnen en bedient worden door een servo motor voor te openen en te sluiten dus elektrisch.
Enkel nu nog de keuze van bekleden, ofwel met simileer overspannen ofwel polyester schaaltjes, daar ben ik nog niet uit.
optioneel voorzie ik dan ook zijraampjes ( afneembaar) voor de iets frissere dagen om toch open te kunnen rijden.
verdere vorderingen volgen alsook foto's.
laat de zon nu maar komen sunny
mvg Puk
gnoef
23 January 2009, 10:22
Zo puk had je niets meer te doen1tand
ja dan moet je wat he
nou sucses met de deurtjes
en word toch wel met afstand bedienig hejsumpy
gr gnoef
puk
23 January 2009, 10:54
Zo puk had je niets meer te doen1tand
ja dan moet je wat he
nou sucses met de deurtjes
en word toch wel met afstand bedienig hejsumpy
gr gnoef
Tjah Gnoef, wat heet , niets meer te doen , ik ben reeds meer dan 10 maanden thuis door problemen met mijn hoofd ( loopt leeg of zoiets)althans het geheugen toch of wordt ouder 1tand.
Vandaar dat ik ook minder post als er ergens iets technisch is omdat ik vele dagen niet meer 100% zeker ben , maar er zijn gelukkig ook goede dagen en dan wil je wel wat, zeker als het om verbeteringen aan dat bolletje gaat.
Voorlopig wordt alles geinstalleerd met drukschakelaars voor de bediening, werkt reeds perfect , en kan later nog uitbreiden met afstandsbediening, maar dat is om achteraf bij te installeren, nu eerst de basis afwerken.
greets puk
danny
24 January 2009, 18:57
ik denk dat ik weet waar ik die sluitingen kan afhalen waar we het
over gehad hebben
als ik volgende week terug ga(werken) dan zal ik mijn voelsprieten eens
dadelijk uitstekken en eens in de boeken snufelen
ik laat u dan wel iets weten.
batsam
27 January 2009, 08:25
eindelijk,
als er iets beter kan aan de secma is het inderdaad dat "trek gat".
bij zonsondergang goed voelbaar.
hier zullen nog wel potentiele secmarijders van dromen
goe bezig en snel beterschap, Pukduimup
puk
27 January 2009, 15:00
Zo, de kogel is door de kerk en heb besloten om ze met een polyester schaal te laten bekleden en hoop half februarie dat ik ze kan laten zien en natuurlijk gebuiken .
Laten bekleden, yep ik doe het niet zelf door de probs met mijn hoofd zouden de chemische produkten en het schuren me zeker geen goed doen.
dus effe geduld en dan komen er wel foto's op en de rijervaringen.
Het had zeker zo goed gekund in simileer en zouden zeker zo effectief zijn, maar met de schaaltjes heb ik later alweer meer mogelijkheden om bvb opbergvakjes te voorzien of andere snufjes in te bouwen.
groetjes Puk
gnoef
27 January 2009, 15:08
Zie je wel pukduimup
Wijs heid komt met de jaren
wil wel de plaatjes zien
maar hoeft nog niet vandaag hoorgafas1
gr gnoef
puk
25 February 2009, 01:21
Als het goed is verschijnt hier de eerste foto van de inpassing van de deurtjes
4799
Wordt vervolgt en heb nog even tijd om alles klaar te hebben voor het mooie weer
indy
25 February 2009, 06:45
kon je niet slapen puk ziet er goed uit ga zo door
led-zep
25 February 2009, 08:08
zien er al zeer goed uit had ook niet anders ver wacht van puk komt in orde
zeker weten
grt zep
puk
25 February 2009, 09:17
zien er al zeer goed uit had ook niet anders ver wacht van puk komt in orde
zeker weten
grt zep
de secma staat kort bij jou in de buurt hoor in tonger.....;
en hoop hem vrijdag terug te kunnen halen
hans
25 February 2009, 09:54
Dat komt hier allemaal deftig in orde zie ik Puk duimup
vannieuwenhuyze jos
25 February 2009, 18:13
beste buggers ik had ook het probleem met te hoge temperatuur vooral op verlof heb dit opgelost met motorkap een tiental centimeters open te zetten en te hoge temperatuur is opgelost hopelijk kan ik jullie hiermee helpen heb mijn secma geruild voor een powerbug en deze voor een pgo 500 beste groeten ergens ten velde.headb
puk
25 February 2009, 18:24
Bedankt Jos voor deze nuttige info, en er zullen zeker een aantal secma rijders mee gedient zijn.
Maar zoals eerder gezegd was het niet enkel om de koeling te doen maar ook voor lijf en ledenen.
mvg Puk
puk
26 February 2009, 20:47
Zo, een paar stadiums verder ziet het al acht naar een deurtje uit en is het resultaat ver boven mijn verwachtigingen.
Ze moeten wel nog afgelakt worden en de servo motoren terug geinstalleeerd , en de zijraampjes op maat maken en voorzien van de ,nodige steun .
480448054806
480748084809
wordt vervolgd
mvg Puk
cris_blitz
26 February 2009, 21:10
.
Chique dinges !
.
Ruddi
26 February 2009, 21:36
Wel Rene ziet er al zeer mooi uit , da gaat zeker in orde komen duimup
Nog efkes en ge kunt in de winter cabrio rijden scontent
Groetjes Ruddi
J.B
26 February 2009, 22:08
Jep Puk, echt mooi passend op de secma vind ik duimup
Gr J.B
martijn
26 February 2009, 22:34
begint al goed vorm te krijgen.
daar zal je veel plezier aan beleven puk duimup
hans
27 February 2009, 07:54
dat ziet er al heel goed uit he Puk duimup
Daniél
27 February 2009, 10:11
@Puk, mss kom ik wat te laat met mijn ideeKweet ni maar was het niet handiger geweest om de deuren aan de achterzijde te laten scharnieren zodat het in- en uitstappen makkelijker word? net zoals de eerste 2cv en de eerste fiatjes 500???????
puk
27 February 2009, 10:43
@Puk, mss kom ik wat te laat met mijn ideeKweet ni maar was het niet handiger geweest om de deuren aan de achterzijde te laten scharnieren zodat het in- en uitstappen makkelijker word? net zoals de eerste 2cv en de eerste fiatjes 500???????
Had ik overwogen Daniel maar dan stelde zich andere problemen omdat de achterkant zeer schuin loopt in drie dimenties, is het moeilijk om de hoek te bepalen van het openen en ook als er iets mis gaat met de sluiting , dat krijg je HET grote nadeel van de vanvoor opengaande deuren, het zelfmoord effect.
Als er nu iets mocht misgaan, dan blijven de deuren gewoon dicht
mvg Puk
gnoef
27 February 2009, 12:41
Puk ondanks je leeftijdlaughrol
ben je toch wel handig he.
ziet er goe uit
en je weet het he
geen haast werk van maken
dat kan niet op onze leeftijd1tand
gr gnoef
puk
27 February 2009, 15:34
Daar volg ik je volledig in Gnoef, behalve dat van de leeftijd1tand .
Want daar weet jij ook alles van, niet??dat ouder worden is niets maar dat lelijk........pffffffff.
Maar goed, vandaag ben ik de secma gaan terug halen van de polyesterwerken en ben zo'n 25 km van daar naar huis gereden met de deurtjes, natuurlijk weer geen jas bij, geen muts bij , vooruit dan zo maar vertrokken.
Iets verder een temp meter op een paal , 8 graden, viel best mee en enkel mijn haren vertoonden wat leven, een paar km verder jawel, fijne motregen en werd feller naar mate ik meer huiswaarts reeds, maar groot was m'n verwondering dat ik ondanks dat de ruitewisser zijn werk goed had , ik netjes droog achter mijn stuurtje zat ( lag) houw, al bij al een zeer fijne ervaring en werkelijk een pak boven mijn verwachtingen.
Nu kan ik rustig beginnen aan de plexi zij venstertjes en daarna alles mooi gladschuren, spuitplamuur erop en dan lakken.
Met zeer veel dank aan de man die het polyester gedeelte voor zijn rekening genomen heeft, een echte kunstenaar duimup
mvg Puk
Ruddi
27 February 2009, 17:03
Kijk eens aan 1 ste rit bij deze temperaturen , en goe meegevallen duimup
Denk dat je op deze manier als het 15° is je al zeer fijn cabrio kan rijden scontent
Zal dringend eens aan de mijne beginnen Rene , straks jij lekker cabrio en ik maar zweten met mijn dak erop headb
Groetjes Ruddi
jumper
27 February 2009, 21:42
Awel Puk dat ziet er al heel netjes uitduimup,
ik ben benieuwd hoe het geheel er gaat uit zien.
Komt er ook nog een dakje op?
@Puk zie PB
puk
27 February 2009, 21:52
Awel Puk dat ziet er al heel netjes uitduimup,
ik ben benieuwd hoe het geheel er gaat uit zien.
Komt er ook nog een dakje op?
@Puk zie PB
Awel Jumper , ik wilde het effe stil houden maar idd, ik maak nog een set deuren die ook naar boven opengaan tot de helft van het dak, maar dan als hardtop , dus nergens nog doek , enkel polyester of carbon, maar dat is voor na het komende seizien en krijgt een appart topic.
Eerst wilde ik het resultaat van deze deuren afwachten om het een stap verder te wagen want deuren integreren in het dak...... een iets hogere moeilijkheidsgraad en hoort volledig water en/ tocht dicht te zijn.
Eerst deze volledig afwerken, en daar ben ik nog even zoet mee.
mvg Puk
rainer
28 February 2009, 06:44
Gisteren 22:52
puk
Hallo Puk
Awel Jumper , ik wilde het effe stil houden maar idd, ik maak nog een set deuren die ook naar boven opengaan tot de helft van het dak, maar dan als hardtop , dus nergens nog doek , enkel polyester of carbon,
Frag doch mal den Manny.;)
Daniél
28 February 2009, 06:54
Hey Puk, wordt het niet tijd om pattenten te gaan aanvragengafas1duimuplol
puk
28 February 2009, 12:57
4814
zo ziet het er een beetje uit in een zonnige dag .
Vandaag een beetje gaan toeren, en ja, zoals een kind net een speeltje van sinterklaas kreeg , PUUR genieten.scontent
groetjes en iedereen veel rijplezier gewenst
puk
Daniél
28 February 2009, 13:17
Groor gelijk Puk, morgen is het mijn beurt dan haal ik de Boxster van stal scontentscontent
jumper
28 February 2009, 13:17
Ja René, dat ziet er mooi uitduimup,
Hoe blijven de deurkes dicht?
Welk slot hebt ge gebruikt?
Ps; ik zie dat ge ook al een smoorlamp (mistlamp) hebt
Ruddi
28 February 2009, 18:52
Vandaag een mooi ritje gemaakt met Rene , moet zeggen project can de cabriodeuren is zeer geslaagd het ziet er allemaal zeer mooi uit. scontent
Groetjes Ruddi
puk
28 February 2009, 19:12
Ja René, dat ziet er mooi uitduimup,
Hoe blijven de deurkes dicht?
Welk slot hebt gegebruikt?
Ps; ik zie dat ge ook al een smoorlamp (mistlamp) hebt
Ja Jumper , de slotjes zijn zelfbouw en werken elektrisch.
en idd het mistlicht staat er ook al even op en wordt bediend met de originele knop aan het stuur
Vandaag een mooi ritje gemaakt met Rene , moet zeggen project can de cabriodeuren is zeer geslaagd het ziet er allemaal zeer mooi uit. scontent
Groetjes Ruddi
Thanks Ruddi, voor onze eerste rit samen dit jaar , was het enorm genieten met het mooie voorjaarszonnetje, 12 graden buiten, jij met topje en ik oben ohne lol.
T'was zeer plezant en een goede start voor het komende seizoen "" dat beloofd""
morgen ga ik verder aan de zijvensters werken, en zal nog bijkomend comfort bieden.
mvg Puk
batsam
2 March 2009, 09:34
moest ik een secma 500 hebben, zou het ook gedaan hebben.
zulk een deurtjes maken het comfort aan boord een stuk aangenamer.
gedaan met trek in de neklqzugc
knap gedaan Puk en nu maar genieten
begint al op een elise te trekken:D
Bedankt Batsam,
Ik heb vandaag nog een paar fotootjes genomen , maar nu met zijvensters , 4823 4824
En ook een klein testritje gaan doen.
Het is zalig om er zo in rond te toeren, met deze temperaturen buiten zitten en toch geen kou hebben, het verhoogd het fungehalte enorm en er kunnen nu ook veel meer dagen gereden worden topless, als't maar droog is, kan er genoten worden.
groetjes Puk
prison break
2 March 2009, 16:44
mooi gedaan hoor puk , maar dat kon ook niet anders he ...duimup
rainer
2 March 2009, 17:06
Wirklich schöne Arbeit.duimup
lukas
2 March 2009, 17:30
Knap werk Puk.
Ziet er prima uit.
Echt mooi Puk het is er precies voor gemaakt lol
Gr J.B
Ruddi
2 March 2009, 18:47
Wel Puk ,
Weer een stapje dichter bij het doel duimup zie het al komt allemaal goed scontent
Groetjes Ruddi
Daniél
2 March 2009, 19:55
Hey Puk, gaan die raampjes electrisch open of handbediend ?? lollol
Hey Puk, gaan die raampjes electrisch open of handbediend ?? lollol
Als ik een elektrische haarblazer in mijn handen hou en de raampjes er met de hand afhaal, zijn ze dan elektrisch of manueel?????lol
Een vraag voor geleerden............ haha
4877 4878
4879 4880
Pas gemaakt de foto's met een extra laagje verf en al niet meer up to date, ook heb ik het kleine mormel voorzien van een derde stoplicht, die foto's volgen nog .
Tussen de rolkooi en carroserie vanachter heb ik een stukje plexie geplaatst en bezorgt me veel minder tocht in m'n nek ( cabrio euvel) en is een mooi plaatsje om dat derde led stoplicht te monteren.scontent
groetjes puk
led-zep
11 March 2009, 11:30
zoals altijd( prima werk) ik had nks anders verwacht van puk
zep
yogumel
11 March 2009, 12:03
Goed gedaan, misschien kun je de tekening aan Secma verkopen.lol
Goed gedaan, misschien kun je de tekening aan Secma verkopen.lol
Ben je helderziend of zo 1tand
De foto's en handleiding zijn reeds bij Semca en kreeg reeds een bemoedigende mail terug.
Het komt er op neer dat ze blij zijn met de gestuurde foto's en de deuren ( met de uitleg waarom )ze hoogst interessant vonden, ook dat ze passen in de F16 die toch met veel hogere snelheden kunnen razen.
En dat we ten aller tijde terecht kunnen voor technische ondersteuning bij de fabriek zelf.
Ik ben benieuwd of ze bij de acceroires komen.
Tenslotte zijn toch steeds de klanten die rijervaringen opdoen op lange termijn ( zegt veel meer dan enkele weken testrijden op een gesloten parcour), ik vind dus een bedrijf dat daar op inspeeld een zeer goede marktspeler.
Zo heb ik ook ervaren dat er sommige duitse buggy rijders ( en dealers)contacten onderhouden met de chinese producenten en dit ook leid tot een betere kwaliteit of minder ongemakken.
Dus denk ik dat het voor iedereen een voordeel is om daar wat moeite in te steken.
mvg Puk
mooi resultaat Puk duimup
Ruddi
11 March 2009, 17:27
Wel wat denk ge , als dat geen vakmanschap is dan weet ik het niet meer.
Rene een dikke welcoms voor dit mooie resultaat duimupduimupduimup
ik zou er nog altijd graag is mee rijden kqdzqvckqdzqvckqdzqvc nu zeker lol
mooi werk duimup
Gr J.B
ik zou er nog altijd graag is mee rijden kqdzqvckqdzqvckqdzqvc nu zeker lol
mooi werk duimup
Gr J.B
Die date staat nog steeds hoor JB, je hebt de rit nog te goed.
Het mooie weer komt eraan, en zullen weer regelmatig afzakken naar Averbode, das toch al een stuk jou richting uit , en anders spreken we "speciaal " af he
groetjes
gnoef
12 March 2009, 10:12
J.B je begeef je op glad ijs hoor
Deze karretjes zijn leeftijd gebondenlol
En de kans zit er in dat je verkocht raak.
Hoe moet je dit dan verantwoorden
gr gnoef
J.B je begeef je op glad ijs hoor
Deze karretjes zijn leeftijd gebondenlol
En de kans zit er in dat je verkocht raak.
Hoe moet je dit dan verantwoorden
gr gnoef
daarmee zit ik nu is niet in si lol
als er fun opstaat zal dat ook zo zijn zeker:rolleyes:
en op fun staat geen leeftijd zou je toch moeten weten Gnoefert :D
Gr J.B
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd. - 2007 BRC www.bugriders.be .nl .be