Bezoek onze sponsor BUGGYLAND BV Oss - Nederland

Uw banner ook op deze plaats? Klik hier

AXR in problemen [Archief] - Bugriders Forum BRC

PDA

View Full Version : AXR in problemen

broemer
16 February 2007, 14:39
Hallo,

Volgens bepaalde berichten op het Franse forum "BPAF" zou de firma AXR in de problemen zitten of gezeten hebben...

Heeft iemand meer nieuws hierover?

Grts

broemer

Mountainbiker
16 February 2007, 15:22
Inderdaad! Voor zoverre ik de Franse taal begrijp ziet het er daar hélemaal niet goed uit. Blijkbaar zijn ze failliet of toch iets in die richting ... Jammer jammer jammer ... :(
http://bpaf.forumactif.com/AXR-Buggy-c12.htm

ladybugster rita
16 February 2007, 17:32
Het deed al de ronde op het autosalon in januari.....opstapeling van grote problemen hadden we vernomen Kwaad Kwaad

fpbikes
18 February 2007, 19:17
Ik heb bij de Belgische importeur gestaan op het autosalon, die wist me te vertellen dat er al onderdelen naar een ander magazijn verhuisd zijn. Volgens hem was het geen probleem want ze hadden nog tijd om het bedrijf te herstrukturen. Of dat een goed teken is weet ik niet.

Mountainbiker
27 February 2007, 18:03
Volgens het Franse buggyforum is het blijkbaar toch gedaan met AXR ... Maar zo te zien hebben de Chinezen hun AXR-kloon al klaar ... en wel met échte kuipstoelen zoals het hoort in een Bug ...

hans
27 February 2007, 21:01
Ja, die " zetels " in de AXR waren wel een ramp.
Ik heb er ne keer ingezeten en ik kan mij niet voorstellen zo een lange rit te moeten doen.
Voor de rest is/was dit wel een nette Bug, goed afgewerkt, proper maar toch ook wel aan de dure kant.
Als ik moest kiezen tussen een AXR en een PGO 500 ging ik toch voor de PGO, deze 500 ziet er toch meer "buggy" uit dan een AXR.

Mountainbiker
28 February 2007, 09:28
Ik vind het beide prachtige machienen. Maar wat gaan de dealers nu doen die nog van die AXR's in stock hebben want blijkbaar zijn er ook geen wisselstukken meer ... ? Heeft iemand hierover misschien wat info?

bugxter
28 February 2007, 10:16
Volgens het Franse buggyforum is het blijkbaar toch gedaan met AXR ... Maar zo te zien hebben de Chinezen hun AXR-kloon al klaar ... en wel met échte kuipstoelen zoals het hoort in een Bug ...

Mountainbiker, heb je meer info over deze Chinese kloon?

Ik had op het autosalon gesproken met de verantwoordelijke van de stand van AXR en ze leken me echt wel professioneel bezig. De zetels waren inderdaad wel erg hard en dus onconfortabel. Het leek me wel een bakje dat goed tegen het water kon maar zoals iemand in een ander topic eens verwees naar een badkuip op wielen denk ik dat hij het over de AXR had. Gelukkig hebben de ladybugxters dan maar voor de PGO 500i gekozen!

Mountainbiker
28 February 2007, 10:48
Mountainbiker, heb je meer info over deze Chinese kloon?

Ik heb er geen info van Bugxter. Deze foto stond op het forum van onze Franse vrienden die heel de tijd praten over de teloorgang van AXR.

broemer
1 March 2007, 09:10
Kenmerken buggy GK800-CS

Merk: gebouwd door ZHEJIANG AMP INCORPORATION
Type motor: Monocylinder, 4 takt
Cylinderinhoud 800 cm3
Koeling: water
Max snelheid 100 km/u
Max vermogen 29.5 kW à 5500 tr/min (40 pk)
Ontsteking CDI
Elektrische starter
Versnellingsbak: 4 versnellingen vooruit en 1 achteruit
Veiligheidsgordels: 2 4-puntsgordels
Aandrijving: achterwielen via cardan
Wielbasis 1700 mm
Brandstof: loodvrije benzine (RON 93 mini)
Inhoud benzinetank: 26 liter
Leeggewicht 390 kg
Wielophanging: onafhankelijk
Remmen: 4x schijfrem (hydraulisch)
Banden vooraan 25 x 8 - 12
Banden achteraan 25 x 10 - 12
Lengte 2760 mm
Breedte 1620 mm
Hoogte 1450 mm
Bodemvrijheid 230 mm

Deze buggy wordt momenteel te koop aangeboden op Ebay Frankrijk aan de "direct-kopen-som" van € 5000. Levertijd is zowat 3 maand. Ik heb reeds een paar keer een mailtje gestuurd naar de verkoper All-Engine en ik kreeg steeds antwoord binnen 24 uur.
Vermoedelijk is deze prijs exl BTW. Verzendingskosten zijn minimaal € 499 (het bedrag dat aangerekend wordt voor verzending binnen Frankrijk).
Hetzelfde model wordt ook aangeboden door de firma xxxxxxx uit xxxxxxx voor € 8000.

Beste groeten,

Broemer
PS: Nog een link naar een AXR-kloon: http://wlie.en.alibaba.com/product/50136382/50567187/Off_road_Go_kart/Go_Kart__GK650_2P_/showimg.html

Beheer; geen reclame voor niet-sponsors aub.

hans
1 March 2007, 21:27
PS: Nog een link naar een AXR-kloon: http://wlie.en.alibaba.com/product/50136382/50567187/Off_road_Go_kart/Go_Kart__GK650_2P_/showimg.html

Dan is de originele AXR toch veel mooier :)

Mountainbiker
2 March 2007, 08:34
"Hetzelfde model wordt ook aangeboden door de firma xxxxx uit xxxxxxx voor € 8000".

oeioei ... de prijs is ook 'gekloond' precies ... :o

bugxter
13 May 2007, 08:09
BUMP

Nog nieuws over AXR??kopkrabben

Mountainbiker
13 May 2007, 13:58
BUMP

Nog nieuws over AXR??kopkrabben

Misschien weet Raptor meer?

raptor
28 May 2007, 21:26
hoi hier raptor de productie van de AXR is gestopt onderdeelen worden nog wel geleverd jammer :( kom net uit italie en onze AXR was mee 986 km gereden daar zeer veel zand steen en zeer stijle bergen en dat alles zonder probleemen en rustig doen wat is dat?? dolle pret dus foto s volgen ga nu slapen ben net terug gr Funny2

broemer
6 June 2007, 12:34
Hallo,

Blijkbaar is de lucht boven het AXR-consortium een beetje opgeklaard en is er een juridische oplossing gevonden voor de problemen waarin het bedrijf verkeerde.
Volgens berichten op het Franstalige forum (BPAF) worden er opnieuw onderdelen geleverd.

Hopelijk is dit goed nieuws voor de AXR-bezitters.

broemer

raptor
10 June 2007, 10:49
goed om te lezen mijn frans is kopkrabben dus fijn als er anderen zijn die ons AXR rijders ook een beetje op de hoogte houden namens raptor bedankt broemer scontent

Mountainbiker
5 July 2007, 09:16
Hallo,

Blijkbaar is de lucht boven het AXR-consortium een beetje opgeklaard en is er een juridische oplossing gevonden voor de problemen waarin het bedrijf verkeerde.
Volgens berichten op het Franstalige forum (BPAF) worden er opnieuw onderdelen geleverd.

Hopelijk is dit goed nieuws voor de AXR-bezitters.

broemer

Heeft iemand nog enig nieuws hierover? Er zijn hier blijkbaar weinig AXR-bezitters maar Raptor is toch tevreden van zijn AXR ... riding
Voor mij blijft het de leukst ogende bug!

broemer
8 July 2007, 06:54
Hallo,

Volgends recente berichten (gevonden op het Franstalige forum) is AXR Group overgenomen door Scorpa (fabrikant van trialmoto's).

Hierbij een link naar boursier.com waar dit bericht bevestigd wordt: http://www.boursier.com/vals/FR/scorpa-acquisition-de-axr-group-et-entree-au-capital-de-prado-finance-news-236821.htm

Levering van onderdelen is eveneens hervat.

Grts

broemer

Daniél
8 July 2007, 07:21
dat is goed nieuwsscontent want die axr staat toch ook wel in mijn lijstje om mss ooit wel eens in 2de-hands aan te kopenkopkrabben dus is lovendwelcoms

Dankjewel voor de opgezochte info, broemerFunny2

Mountainbiker
8 July 2007, 21:15
Bedankt Broemer! Goed nieuws voor de AXR's!;)

raptor
11 July 2007, 22:02
dank je wel broemer hoop dat alles van de AXR weer snel op gang komt en echt blij dat er andere zijn die ook gek van AXR zijn heb ook gehoord bij ITTRacing bij antwerpen dat de onderdeelen weer heel langzaam op gang komt en dat ze de produktie naar china willen brengen ,ik was bij ITT voor een schokbreker die ik krom had gereden dat heb je van dat wilde rijden maar als er nooit wat stukgaat ben je te voorzichtig en heb je ook geen lol . kijk bij foto AXR ff crossen Funny2

batsam
7 November 2007, 13:09
Niet alleen is vandaag, 7/11/07, een belangrijke dag voor de belgische politiekers om bhv te plitsen maar ook voor AXR.

Want na het niet doorgaan van overname door Scorpa, komt vandaag AXR TERUG voor bij de handelsrechtbank.

France 3 19/20 vond het belangrijk genoeg om het verhaal van axr op tv te laten zien.

(Na ongeveer 3,5 minuut start de axr reportage)
http://jt.france3.fr/regions/popup.php?id=c45a_1920&video_number=4

bij Axr werkte ooit 120 mensen !

broemer
26 November 2007, 06:40
Gisteren bracht ik een bezoekje aan de website van AXR (http://www.axrindustries.com/).
Tot mijn verbazing stond er op deze site geen enkele vermelding meer van de buggy's....

A suivre?

broemer