View Full Version : Zondagsrit Patje Bug
Patje Bug
4 March 2007, 21:25
Vandaag nog eens een keer vertrokken met mijne Bug, lekker weertje en alles liep goed .
We waren richting holland gereden mooie wegen gedaan een pintje gedronken en terug huiswaarts gereden ,we hadden een rit van +/- 100km achter de boeg.
Eénmaal thuis gekomen mijne Bug gewassen en ja het was weer zover een bout van de uitlaatsteun afgebroken :mad:
Dan heb ik maar alles gedemonteerd de afgebroken bout verwijderd en alles terug gemonteerd en klaar is kees :rolleyes:
Daarna heb ik met de'n Bug samen met ons Kato onze Seppe op gaan halen bij de scouts en dan nog een toerke gereden met de Kids .
Alles in totaal toch een toerke van +/- 120km gedaan ,spijtig van da klein voorvalletje :( maar al bij al toch goed geammuseerd :cool:
Gr Patje
nancy
4 March 2007, 21:43
alé patje bug ,tof om te lezen dat je EINDELIJK eens een deftige rit hebt kunnen rijden funny3
t'was er goed weer voor hé ,den Hans is op zijn eentje eens gaan toeren ,
de rit voor augustus wa verder uitgestippeld Funny8
Patje Bug
4 March 2007, 21:45
Dan moet ik zien da'k er bij kan zijn Funny8
Gr Patje
nancy
4 March 2007, 21:49
dat zal wel zijn !Funny9
en een verrassing hebben we ook al in petto :D
een meeting IN een meeting Funny12
Wild Orchid
4 March 2007, 22:05
Het was zeer goed weer vandaag qua temp. en weinig wind.
Kurt (Prison Break) is vandaag een toerke gaan doen , en de kick was er weer .
Funny2
Alléé Patje, het doe mij plezier da ge eindelijk terug hebt kunnen rijden na al die miserie :)
Spijtig van die bout, maar ja das nog het minste, maar toch.
Ik heb er vandaag ook een 70 km opzitten.
Op verkenning geweest voor onze rit, ziet er al goed uit.
Voornamelijk onroad gereden vandaag, een paar keer de boswegskes in.
Ik heb toch al kleine 40 km klaar. ( en ik weet het al vanbuiten )
De voorbije dagen dat ik ben gaan rijden, schoon stukken tegenkomen maar ik moet ze nog terug vinden.
Daniél
5 March 2007, 05:56
Gatv... Patje, uwen buggy schittert nogal in de zonFunny11 krijg er zeer ogen van, tja bij ons zeggen ze als hem nie goe bold hebt de veel tijd om er aan te poetsen hé:D :D :D
nee joke hoor, fijn dat je weer on-road bentFunny8
lembi
5 March 2007, 10:22
Patje,
Fijn om te zien/lezen dat je terug aan het bollen bent.Hoe gedraagt je DAM uitlaat(uitgezonderd de afgebroken bout).Ben je tevreden?
Zijn er nu andere sproeiers opgestoken zoals je eerder aangaf?
ben gisteren ook een toerke gaan , vreemd maar optrekken doet iegoed tem 55km/uur dat gaat het veel langzamer.Er is niets aan veranderd geweest tijdens de winter.Alleen zit de oude benzine er nog op. ( 250DS)
greetz,
lembi
greetz,
lembi
Patje Bug
5 March 2007, 11:54
Lembi
Hij reed goed ,ik had niet het gevoel dat hij beter zou optrekken maar er was nog een PGO bij met originele uitlaat en die kon toch niet volgen :rolleyes:
Ik heb wel terug die decibelkiller gestoken want hij maakt toch behoorlijk wat kabaal en ik voel er totaal geen verschil mee :cool:
Het was wel een zware sound maar als de prestatie niet verbeterd dan hoeft het voor mij niet :rolleyes:
Maar van look is hij wel 100% in orde :cool:
Gr Patje
Hallo Patje,
ben al blij te horen dat het eindelijk gedaan is met de pannes en dat je terug wat rij plezier kunt hebben, hou het zo he, Funny2
groetjes puk
Patje Bug
5 March 2007, 22:36
We doen ons best :rolleyes:
Gr Patje
Fideelken
6 March 2007, 16:36
Hoi Patje,
ben blij in jouw plaats dat je na die "miserietijd" ook nog eens een "kicktijd" hebt mogen ervaren. Daar dienen ons karretjes immers voor en 't hoeft niet altijd negatief te zijn hé :cool:
PS: die bout: was die nog origineel misschien ? Op vorig forum had een Nederlandse dealer hier een oplossing voor meen ik. Zelf heb ik gewoon betere kwaliteit gemonteerd en rondellen tussengestoken die gesneden zijn uit dichtingsmateriaal. Zo hoop ik de trillingen op te vangen en de uitzetting door warmte op te vangen. Het is me trouwens nog niet 100% duidelijk of de te grote trekspanning of de te grote trillingen oorzaak zijn van dit soort breuk.
Greetz from Fideelken ;)
Patje Bug
6 March 2007, 22:17
Fideelken
Dat was nog een originele bout ,ik heb nu ook tussen de bout en steun rondellen met rubber gestoken en ik denk dat deze nu de trillingen wel zullen opvangen:confused:
Gr Patje
Fazertje
6 March 2007, 22:24
kijk hier even ..
Jonny wolbersen heeft er een oplossing voor ..
en je kan ze bestellen bij hem ..
http://www.bugxter.hebik.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=211617
Gr Fazertje
Patje Bug
6 March 2007, 22:53
Fazertje
Dat ziet er al goed uit maar wat moet da kosten en hoe krijg ik die bij mij thuis:confused:
Gr Patje
bugxter
7 March 2007, 14:58
Thx voor de foto's!;)
Bijna een probleemloze rit dus... die vijs zal nu toch echt wel het laatste geweest zijn zekers. 120km is al een faleuze rit zeg!funny3
't wordt tijd dat ik mijn bug ook eens van stal haal want het enige wat hij doet is eten van de drupellader.
Patje Bug
7 March 2007, 18:16
Als het bij die vijs blijft dan ben ik content :D
Gr Patje
racer500
7 March 2007, 18:26
Fazertje
Dat ziet er al goed uit maar wat moet da kosten en hoe krijg ik die bij mij thuis:confused:
Gr Patje
Patje,
die bouten kan je ook krijgen bij haheti in Turnhout, dichtbij de Mercedes garage, de straat tussen mercedes en de Philips, ik heb daar nen boek van,
het is nummer 57775 Fabory-type A (trillingdemper geelp./rubber),
groetjes,
racer500
Patje Bug
7 March 2007, 20:09
Patje,
die bouten kan je ook krijgen bij haheti in Turnhout, dichtbij de Mercedes garage, de straat tussen mercedes en de Philips, ik heb daar nen boek van,
het is nummer 57775 Fabory-type A (trillingdemper geelp./rubber),
groetjes,
racer500
Bedankt Racer daar zal ik dan wel eens gaan kijken ;)
Gr Patje
Patje Bug
15 March 2007, 21:33
Ik heb gisteren van die trildempers gaan halen en tussen mijn motorblok en uitlaatsteun geplaatst dit lijkt wel degelijk materiaal maarja dat zal de toekomst moeten uitwijzen :rolleyes:
Bedankt Racer voor de tip Funny8
Nu worden de trillingen wel veel beter opgevangen.
Gr Patje
Daniél
16 March 2007, 03:49
hoe je het ook beziet, het zal altijd een verbetering zijn!! ik ben van mening dat je zulke buggy's best aankoopt en dan zelf het beestje volledig afbouwd en perfectioneert, natuurlijk vraagt het een beetje inzicht en sleutelkennis en dit forum regelmatig bezoeken en opvolgen is ook erg essentieelFunny13
Patje Bug
16 March 2007, 03:53
Awel Daniel ik ben het volledig mee u eens ;)
Gr Patje
Fideelken
17 March 2007, 14:50
hoe je het ook beziet, het zal altijd een verbetering zijn!! ik ben van mening dat je zulke buggy's best aankoopt en dan zelf het beestje volledig afbouwd en perfectioneert, natuurlijk vraagt het een beetje inzicht en sleutelkennis en dit forum regelmatig bezoeken en opvolgen is ook erg essentieelFunny13
Daar ben ik het volledig mee eens Daniél, als je het over een tweedehandsmachientje hebt.
Als je echter om en bij de 5000€ neertelt om een splinternieuw ding aan te schaffen, dan geef ik eveneens toe dat je nog moet verbeteren hier en daar, maar het zou mijn inziens niet meer mogen zijn als je die prijs hebt betaald !
Voor die prijs mag je wat mij betreft wél eens 1000 km mogen kunnen rijden zonder zorgen, en mijn ervaringen leren mij dat we daar niet hoeven op te rekenen.
Uiteindelijk kan de contructeur zelf toch ook wel inzien dat zo'n uitlaat op een ééncilinderblokje trilt; daar hebben ze óns toch niet voor nodig ?? :confused:
Greetz from Fideelken ;)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd. - 2007 BRC www.bugriders.be .nl .be