Bezoek onze sponsor Prima Verzekeringen Antwerpen - België

Uw banner ook op deze plaats? Klik hier

BR 500i getest door motornet!!!! [Archief] - Bugriders Forum BRC

PDA

View Full Version : BR 500i getest door motornet!!!!

**ATQUADS**
12 March 2007, 20:09
De BR500i werd in de loop van vorige week onder de loep genomen door het magazine motornet. Het artikel is te lezen op onze nieuwspagina. http://www.atquads.be. Veel leesplezier...Funny2

hans
12 March 2007, 21:09
Mooi verslag en toffe foto's funny3

Mountainbiker
12 March 2007, 21:13
Mooi verslag en toffe foto's funny3

Ab-so-luut mee eens!

tribal
13 March 2007, 12:38
idd leuk interview.....
lekker ding trouwens

greeetzzzzz jan

batsam
13 March 2007, 13:51
prachtig, weeral worden de verwachtingen van dit voertuig hoger en hoger en hoger.
nu is nog te hopen dat PGO ze ooit zal kunnen inlossen als ze met de 14,5 kW komen (enkel deze mag op de openbare weg !). (wat voor een marketing is dit tochFunny6 ).
Onlangs nog bij een pgo-dealer gewist, en deze durfde niet te zeggen wanneer er geleverd kan worden. toen ik vroeg wat het probleem was, werd het muisstil.

gnoef
13 March 2007, 14:15
idd een leuk interview

Maar waarom niet degene zoals hij op de weg komt
Zo maak je mensen blij met een dooie mus(nou ja bijna)
Want zoals ik het heb begrepen komen er alleen maar
buggy 500 met 14.5 kw op de weg
En dan kan je de begrensers weg halen
Maar dan krijg je weer het bekende verhaal(garantie)

zo getest
28,5 kilowatt tussen de ribben.
38 pk bij 7.250 toeren per minuut.
40 Newtonmeter die bij 6.000 omwentelingen

PS: Met deze mag je dus wel ofroad?????????????

M.VR.GR Gnoef

lembi
13 March 2007, 14:32
Het verslag was wel top.Iedereen heeft natuurlijk overschot van gelijk als je iemand een nieuw speeltje laat testen en dan nadien de motor gaat dichtknijpen,da's hetzelfde als eel 'solex' motorfiets met of zonder benzine.

Brengt me trouwens bij het punt dat ik het toch maar vreemd vind ,dat men nog niet weet wanneer deze 'in produktie' gaat gaan???De officiele levering wordt alsmaar uitgesteld.Op het Duitse Bugforum zijn er al mails van 2005 waar men over te 500i spreekt.We zijn nu bijna Q2 van 2007 en er is er nog steeds geen gelukkige bezitter van deze grote broer.
Stel ik me de vraag, gaat daar ooit wel iets van komen???Het is hier zeker niet de bedoeling om de ongeduldige collega 'buggers' te ontmoedigen,maar het blijft toch te lang aanslepen naar mijn gevoel.

Ik hoop van harte dat ik binnenkort forumleden kan tegenkomen in hun nieuw karretje.

greetz,
lembi

Daniél
13 March 2007, 19:13
idd een leuk interview

Maar waarom niet degene zoals hij op de weg komt
Zo maak je mensen blij met een dooie mus(nou ja bijna)
Want zoals ik het heb begrepen komen er alleen maar
buggy 500 met 14.5 kw op de weg
En dan kan je de begrensers weg halen
Maar dan krijg je weer het bekende verhaal(garantie)

zo getest
28,5 kilowatt tussen de ribben.
38 pk bij 7.250 toeren per minuut.
40 Newtonmeter die bij 6.000 omwentelingen

PS: Met deze mag je dus wel ofroad?????????????

M.VR.GR Gnoef

we zullen straks eens kijken hoeveel bezitters van deze 500i hun vermogen laten opdrijven naar de max. wat dan wettelijk niet toegestaan is!!
1 ding is zeker aan de motor in mijn buggy is niet gesleutelt, die is nog origineel hoor:D :D

ladybugster rita
13 March 2007, 19:13
Waar komt dat gezegde toch allemaal vandaan?
Daarjuist contact opgenomen met onze dealer Marnic van at quats waar onze 500 cc is besteld en de levering gebeuren tussen de 2é en de 3é week van april.
Onze 500 mag op den openbare weg en zal een topsnelheid hebben van 120km per uur. Zodus iedereen wie een 500 heeft besteld geen paniek dat gezegde komt uit goede bronnen een man waar je kunt op rekenen Funny8 Funny8

batsam
14 March 2007, 13:26
het wordt hoog tijd voor duidelijkheid, want blijkbaar spreken niet alle pgo-dealers dezelfde taalFunny13

en als ik het even mag zeggen, voor een setje remblokken is het prijsverschil tussen de goedkoopste en duurste, van de drie pgo-dealers die ik gebeld hebt, maar liefst 30% !:eek:

Waarom ?:confused:

batsam
29 March 2007, 10:20
vers van de franse pers,

In belgië enkel verkrijgbaar de straatversie (14,5KW) in de zwarte kleur.
In frankrijk zou ook de "cross" versie te verkrijgen zijn met een opleg van € 1200 a € 1500. deze "cross" versie heeft meer vermogen, weegt meer dan 400 kg, andere cardanassen, gasvering,... deze is dan in het orange met crossbanden en mag niet op de openbare weg:eek:

Maar het tunen van de motor van de straatversie zou heel simpel zijn ! En dit is prachtig nieuws!!!!!!!!!!!!!!!! Wel schrijven de fransen erbij om dan best ook de "cross" optie's erop te plaatsen (belgen kunnen deze dan invoeren vanuit frankrijk, zou in de toekomst nog kunnen veranderen)

De eerste leveringen zouden in mei zijn, wel ondervoorbehoud !

T'is van horen zeggen hé, en dan nog wel in het frans Funny8

led-zep
29 March 2007, 11:04
we zullen straks eens kijken hoeveel bezitters van deze 500i hun vermogen laten opdrijven naar de max. wat dan wettelijk niet toegestaan is!!
1 ding is zeker aan de motor in mijn buggy is niet gesleutelt, die is nog origineel hoor:D :D

daniel aan de motor niet maar de rest is dat (wettelijk) toegestaan
grt zep

Mountainbiker
29 March 2007, 13:06
Ik heb zondag nog met een dealer gepraat en die was enkele weken geleden de 500 gaan testen en brak 2 cardans ...

led-zep
29 March 2007, 13:30
Ik heb zondag nog met een dealer gepraat en die was enkele weken geleden de 500 gaan testen en brak 2 cardans ...

als dat waar is zou ik hem toch orgineel laten kwa vermogen niet daniel

racer500
29 March 2007, 19:37
Ik heb hem enkele weken geleden ook getest, daar bolde hij de hele dag door, zonder problemen, maar ja, commentaar is rap gegeven zeker! Ik denk eerder dat bij velen de prijs het probleem is, niet de stukkentonguit tonguit tonguit tonguit tonguit tonguit :D

Daniél
29 March 2007, 19:43
daniel aan de motor niet maar de rest is dat (wettelijk) toegestaan
grt zep

Ik heb het wetboek er eens op nagelezen !! en ze vermelden daar niet dat ge geen " verbeteringen " moogt aanbrengen aan uw " tc vrij " voertuig!!

al 3 x tot stilstand gebracht door de ambtenaar der wet en steeds met een glimlach mogen vertrekken, geen prob. dus.

Patje Bug
29 March 2007, 20:05
@ Racer

De prijs is voor vele de oorzaak dat men gene BR500i koopt mondhoek
Maar over stukken mag men nog niet spreken zolang hij nog niet op de baan bolt mondtoe
Maarja er zijn altijd wel mensen met een beetje jaloezie Respect
Ik hoop voor u dat hij snel gaat komen ;)

Gr Patje

led-zep
30 March 2007, 09:05
Ik heb het wetboek er eens op nagelezen !! en ze vermelden daar niet dat ge geen " verbeteringen " moogt aanbrengen aan uw " tc vrij " voertuig!!

al 3 x tot stilstand gebracht door de ambtenaar der wet en steeds met een glimlach mogen vertrekken, geen prob. dus.

verbetering aan bengen is iets anders dan een andere motor steken en wat die politie betreft heb ik ook al ervaring mee gehad in verband met de ombouw van mijn auto ze wisten ook niet wat die nummers betekende op mijn rijbewijs maar als mijn wagen niet is omgebouw naar die nummers ben ik ook niet in orde als ze be buggy's beter kennen ben ik benieuwd

zep

batsam
25 April 2007, 08:50
testrit door franse jounalisten is na 30 minuten gedaan !
De 500cc motor heeft de geest gegeven na een oververhitting.
Oorzaak volgens PGO, luchtbel in koelsysteem.
Enkele frans jounalist hebben hun twijfelsKweet ni

Hopelijk een éénmalig voorval:D

racer500
25 April 2007, 17:20
ik heb al twee keer getest zonder problemen, ik kan er alleen maar positieve reacties over zeggen, in de kleine versnelling vlotjes 80km/h, laat de zomer maar komen (einde mei, begin juni heb ik hem)gafas1 Funny

duckie
25 April 2007, 19:17
hopelijk is die wa sneller binnen nu het goede weer der is zou ik die ook graag rijden , en als de oxobike ervoor is zal het die worden is ook knap modelleke juist van testen weet ik niks van die oxo

Patje Bug
25 April 2007, 19:24
ik heb al twee keer getest zonder problemen, ik kan er alleen maar positieve reacties over zeggen, in de kleine versnelling vlotjes 80km/h, laat de zomer maar komen (einde mei, begin juni heb ik hem)gafas1 Funny

Racer
Laat ons hopen :confused: normaal had ge hem al 2maanden moeten hebben :(
En van die kinderziektes daar kan men nog niets van zeggen dat komt wel met de'n tijd als je er zelf meerijd dan zul je zelf kunnen zeggen of hij naar wens is of niet :rolleyes:

Gr Patje

racer500
25 April 2007, 19:35
Racer
Laat ons hopen :confused: normaal had ge hem al 2maanden moeten hebben :(
En van die kinderziektes daar kan men nog niets van zeggen dat komt wel met de'n tijd als je er zelf meerijd dan zul je zelf kunnen zeggen of hij naar wens is of niet :rolleyes:

Gr Patje

Kweet ni ,
ik zou hem normaal rond half mei gehad hebben, dus als hij er begin juni is, kan ik er nog mee leven, maar langer moet het toch niet meer duren, ik heb er anderhalve week geleden nogeens een ritje mee kunnen gaan doen bij AT quads, dus kan ik er weer effe tegen, alleen de uitlaat, dat ga ik misschien wel veranderen, maar voorlopig zal ik al blij zijn als ik hem op mijne oprit heb staanFunny4 Funny9 Funny8

Mountainbiker
25 April 2007, 19:39
ik heb er anderhalve week geleden nogeens een ritje mee kunnen gaan doen

En Racer 500? Hoe was de rit? Heb je geen foto's?

racer500
25 April 2007, 19:52
En Racer 500? Hoe was de rit? Heb je geen foto's?

super natuurlijk, deze keer heb ik eens op de weg een stukje kunnen rijden, hier heb ik geen foto's van, ik heb er alleen van toen ik in Durbuy ben gaan rijden, hiervan heb ik er al eens eerder een paar op het forum gezet, ik ben wel benieuwd wat het verschil nog gaat zijn als alle kleine aanpassingen die nog moeten gebeuren er op gedaan zijn, hij gaat er alleen nog maar op verbeteren

Patje Bug
25 April 2007, 20:57
Kweet ni ,
ik zou hem normaal rond half mei gehad hebben, dus als hij er begin juni is, kan ik er nog mee leven, maar langer moet het toch niet meer duren, ik heb er anderhalve week geleden nogeens een ritje mee kunnen gaan doen bij AT quads, dus kan ik er weer effe tegen, alleen de uitlaat, dat ga ik misschien wel veranderen, maar voorlopig zal ik al blij zijn als ik hem op mijne oprit heb staanFunny4 Funny9 Funny8

Racer

Dan komt da wel in orde nog efkes op u tanden bijten en dan is het zover ;)

Gr Patje

batsam
6 May 2007, 21:20
vandaag naar het 4x4 treffen geweest in Brecht en aldaar de br500i niet alleen zien rijden, maar ook mogen meerijdengafas1
met dank aan garage B. die Q7 auto's verkopenduimup
zij gaan in de toekomst ook br500i's verkopen, en dit is een zeer goede zaak. hiermee bedoel ik dat "echte" garage mensen jou speelgoed gaan onderhouden.

een "rijdende" br500i in het echt aanschouwen is een zeer aangename verschijning. bij het instappen merkte ik meteen de zee van ruimte tegenover m'n 250 cc. ook het zacht gegrom van de 500 cc krachtbron en het vrij zijn van trillingen is aangenaam om te horen en te voelen. het comfort staat op een zeer hoog niveau.
het rij-gevoel is totaal verschillend als de gesperde 250. het in-direct stuur, het dif en de grote wielbasis inclusief gewicht geven de 500 cc het gevoel van auto rijden. terwijl dit bij de 250 meer het kart-gevoel is door zijn direct stuur en het feit van geen dif te hebben. persoonlijk kies ik voor het laatste waarbij elke bocht een uitdaging en fun is. met de 500 is het sturen met 2 vingers in de neus, dit kan voor sommige rijders meer voldoening geven maar niet voor mij. een test met het dif uitgeschakeld hebben we niet gedaan, dus misschien is hier nog wat kart-gevoel te rapen.
we hebben een klein stukje van het 4x4 terrein gereden met enkele zeer steile heuvels. het grote koppel van deze 500cc is hier een waar genot. de power die nodig is om dergelijke hindernissen te nemen aan lage snelheid zijn hier maximaal aanwezig. dit is echt indrukwekkend:eek:
een leuk detail is, de digitale benzine-meterduimup

Verder ook een aangenaam gesprek gehad met een zeer vriendelijk iemand van PGO te Wilrijk. de 500 zal geleverd worden met 14,8 kw en net geen 400 kg wegen (homologatie). het is dan aan de dealer en klant om het vermogen op te drijven. normaal levert deze 500cc het dubbele aan power, en dit lijkt mij een must bij dergelijk duur speelgoed. maar, ja die stomme wetgeving en bijbehorende garantiekopkrabben

vandaag toch weer iets bijgeleerd, als ik ooit een andere buggy zou kopen is het zeker een 500 cc of meer, maar dan wel op vol vermogen:cool:

EXTREMEBIKES
6 May 2007, 23:28
dat is mooi en dat is fijn dat autoverdelers ook buggy's gaan verkopen en onderhouden,maar loop eens in een garage binnen en vraag daar aan een mecanieker om het principe van een vario uit te leggen en dan zijn er veel bij die het antwoord schuldig moeten blijven
kwestie van motor is het hetzelfde een ontploffingsmotor blijft een ontploffingsmotor

ik vraag mij soms af;ik ben automechanieker van diploma,waarom ben ik 2 jaar naar school moeten gaan om mijn diploma van motorfietsmechanieker te halen vooralleer ik mocht beginnen met mijn zaak en anderen dit dan zomaar kunnen

grtn
ronny

Patje Bug
7 May 2007, 04:06
dat is mooi en dat is fijn dat autoverdelers ook buggy's gaan verkopen en onderhouden,maar loop eens in een garage binnen en vraag daar aan een mecanieker om het principe van een vario uit te leggen en dan zijn er veel bij die het antwoord schuldig moeten blijven
kwestie van motor is het hetzelfde een ontploffingsmotor blijft een ontploffingsmotor

ik vraag mij soms af;ik ben automechanieker van diploma,waarom ben ik 2 jaar naar school moeten gaan om mijn diploma van motorfietsmechanieker te halen vooralleer ik mocht beginnen met mijn zaak en anderen dit dan zomaar kunnen

grtn
ronny

Ja Ronny daar zit wat in Respect dan is het aan de mensen waar ze hun vertrouwen in gaan hebben Kweet ni
Ik zou het wel weten mondhoek

Gr Patje

Daniél
7 May 2007, 07:16
Erg mooi verslagje geschreven Batsamduimup , maar ik hou toch wel mijn gedachten waar het dan allemaal is begonnen voor ons, het kleine nukkige buggyke dat ons dan het kart-quad gevoel geeft is nu aan het uitgroeien tot een heuze midden-klasse wagenmondhoek en de vrijheid word toch beperkt in de wendigheid die meer en meer afwezig word bij zulke grote bugs!! ik hoorde al dat de br 500 over een grote draaicircel beschikt en dat zijn toch allemaal kriteria die uiteindelijk lijden dat je na het aanschouwen van prijs kwaliteit toch wel eens gaat nadenken over wat er verder op de markt te krijgen is??
straks zitten we hier met leden die met een Ariel Atom komen aandraven, tja op zich niet slecht, ik zou de eerste zijn om mee te rijdengafas1 maar we moeten toch ook nog rekening houden dat het voor de meeste hier een hobby is die vooral je budget niet mag overheersen!!

Mountainbiker
7 May 2007, 14:21
vandaag naar het 4x4 treffen geweest in Brecht en aldaar de br500i niet alleen zien rijden, maar ook mogen meerijden

Amai, ik ken dat terrein daar van de cross. Dat moet zalig geweest zijn om daar met de 500 te rijden. heb je geen foto's?:rolleyes:

batsam
7 May 2007, 15:30
Amai, ik ken dat terrein daar van de cross. Dat moet zalig geweest zijn om daar met de 500 te rijden. heb je geen foto's?:rolleyes:

Sorry, geen foto's

Maar de mensen van garage B hebben er wel gemaakt.

het beheer; toch maar even de naam van de bewuste garage aangepast!! is geen sponsor van het forum!!