Bezoek onze sponsor A&A van Iep CS Wilnis - Nederland

Uw banner ook op deze plaats? Klik hier

Aankoop [Archief] - Bugriders Forum BRC

PDA

View Full Version : Aankoop

MUDHUNTER
29 March 2007, 21:07
Hallo,iedreen.
Ben vandaag naar een pgo verdeler gaan zien.
Ben geintresserd in de 250,deze is met kardanaandrijving en onafhankelijke ophanging achteraan en ook door 2 radiatoren gekoeld.
Mijn eerste indruk was dat dit wel het beste pgomachien is in de tot 250CC klasse.
Doch de uitbater raadde me ten zeerste aan om een PGO 200cc te nemen:confused:
De brave man vertelde me dat deze meer power had en ook veel vinniger is.
Ook met de wegligging zou de 200 beter zijn met betreffende richtingvastheid bij offroad rijden als ge al eens van grond gaatFunny9
Ook de koeling is niet zo onderhevig aan storingen wat natuurlijk wel begrijpelijk is met 2 radiatoren en de daarbijhorende slangen en koppelingen.
Dacht eerst dat de man nog ergens nen 200 achter de hoek had staan en die mij wilde aansmeren,maar dit bleek niet het geval te zijn,hij moet ze allebij bij de invoerder gaan halen.
Wat denken jullie over de 2modellen en klopt dat met het powerverschil?

hans
29 March 2007, 21:23
Ik heb een PGO 250 en ben daar zeer tevreden over, nog geen problemen gehad.
Met een 200 heb ik nog niet gereden, dus het tussen het verschil van de 200 en de 250 kan ik niet oordelen.
Beide modellen zullen wel hun voor- en nadelen hebben.

Patje Bug
29 March 2007, 21:34
Zoals ik al gehoord heb zit er niet veel verschil op de 2 Bugs alleen zit je bij de 200cc met vaste achteras en bij de 250cc met 2 cardannen en dan ook de velgjes zijn bij de 250cc wat blitser er zijn natuurlijk voor en nadelen aan zowel de 250cc als de 200cc. Kweet ni
Maar mocht ik voor de look gaan dan gaat mijn voorkeur eerder naar de 250cc mondhoek
Maar dit moet jij zelf uitmaken :(

Gr Patje

maurice
29 March 2007, 22:23
Ik rij voornamelijk in de stad met m'n 200cc...bevalt me prima! topsnelheid, mits je er alleen inzit is zo'n 85kmpu...met zn tweeen rond de 75/77kmpu...:D

Modderman
31 March 2007, 00:10
Ben zelf al enige tijd aan het twijfelen. Dealer (Atquads Sijsele) had me net hetzelfde verteld.
Toch denk ik te kiezen voor de 250, omdat ik vrees dat de ketting van de 200 toch ook behoorlijk wat onderhoud vraagt en je bij een 250 naar een cardan niet moet omzien.
Anderzijds, als het de bedoeling is om veel off-road te rijden, denk ik dat je best kiest voor de 200 met de vaste achteras, waarmee je meer overstuur hebt. Als je meer on-road rijdt, denk ik dat je beter voor de 250 kiest. Gaat net iets sneller, denk ik, vooral met een tuningskit erop.
Groeten,
Modderman

MUDHUNTER
31 March 2007, 22:31
Vandaag nen bug gekocht,nen br 250 van 6maanden oud zilverkleur.
Heeft wel al een paar duizend kilometers maar ziet er echt nieuwstaat uit en als bij wonder bijna geen roest.
Voorzien van alarminstallatie en prachtige stainlessteel rhino uitlaat en die geeft echt een vet geluidje.
Gekocht bij een dealer en met nog 1 en een half jaar garantie.
Had eerst een nieuwe 200 besteld maar deze zijn niet op voorraad,begint al goed,het seizoen begint pas en ze kunnen al gene leveren dat belooft.
Een paar kleine mankementjes:rubberhoes aan een kant van een kardan is gescheurd en ook de rubberhoes vlak aan het stuur is kapot.
Doch met de garantie zou dit geen probleem mogen zijn toch?
Rijd anders wel vlot,na thuiskomst al een testrit gemaakt met men zoontje :)

Peewee
31 March 2007, 23:00
Gefeliciteerd met uw aankoop...funny3

Je gaat hier met je gezinnetje nog veel plezier aan beleven.

Succes en uploaden die foto's....

Gr,

Peewee

hans
1 April 2007, 08:11
Veel plezier met je aankoop

DIM
1 April 2007, 10:19
Hello,

Ik stond enkele maanden geleden ook voor deze keuze: een 200 of een 250.

Men heeft me de 200 aangeraden om véél onderhoud te besparen.. maar als ik hier op het forum zie... zijn er blijkbaar niet zoveel 200 eigenaars..

Ik heb geen enkel probleem tot heden... en qua onderhoud ketting???

Succes met je nieuwe speelgoed.

DIM

bugxter
1 April 2007, 13:03
Gefeliciteerd met je aankoop. je gaat er vast en zeker heel wat plezier aan beleven!duimup

Tot@l Digit BR-250
1 April 2007, 13:30
Vandaag nen bug gekocht,nen br 250 van 6maanden oud zilverkleur.
Heeft wel al een paar duizend kilometers maar ziet er echt nieuwstaat uit en als bij wonder bijna geen roest.
Voorzien van alarminstallatie en prachtige stainlessteel rhino uitlaat en die geeft echt een vet geluidje.
Gekocht bij een dealer en met nog 1 en een half jaar garantie.
Had eerst een nieuwe 200 besteld maar deze zijn niet op voorraad,begint al goed,het seizoen begint pas en ze kunnen al gene leveren dat belooft.
Een paar kleine mankementjes:rubberhoes aan een kant van een kardan is gescheurd en ook de rubberhoes vlak aan het stuur is kapot.
Doch met de garantie zou dit geen probleem mogen zijn toch?
Rijd anders wel vlot,na thuiskomst al een testrit gemaakt met men zoontje :)

GEWELDIG!

Veeel plezier ermee.
Mijn zoon en ik hebben er ook een gekocht, samen!

led-zep
1 April 2007, 13:40
succes met je aankoop zep

2crazy2cross
2 April 2007, 20:13
Veel plezier ermee. Die stofhoezen zou ik toch wel vervangen. Zeker die van de cardan. Het vet gaat eruitslingeren en vuil binnenkomen waardoor de cardan anders niet lang meer gaat leven.

Groeten,
Eric

MUDHUNTER
2 April 2007, 22:27
Ga ik zeker doen,straffer ik ga er misschien nog ene bijkopen,dan kunnen men vrouwtje en zoontje en ik alledrie met de buggy op pad,want met de quad er achterhossen is eigenlijk niet zo leuk en mij naar mij zien ze niet meer om:rolleyes: ,ja diene buggy die hebben ze wel gezienFunny11